اصفهان؛

مجریان و ناظران، بستر انتخابات آزاد را فراهم کنند

استاندار اصفهان گفت: مجریان و ناظران انتخابات باید بستر و فضا را برای انتخاب آزاد مردم آماده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: بستر و فضای انتخابات باید به گونه ای فراهم شود که مردم بتوانند در کمال آزادی و اختیار، انتخاب اصلح خود را انجام دهند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: قرار نیست مجریان و ناظرین برای مردم انتخابی انجام دهند بلکه قرار است بستر را به گونه ای آماده کنند تا مردم بتوانند در کمال آزادی و اختیار، انتخاب اصلح خود را انجام دهند.

وی ابراز اطمینان کرد که اگر این مسیر طی شود یک مجلس ولایتمدار با نمایندگان واقعی آگاه به منافع مردم و کشور که در جهت پیشبرد منویات مقام معظم رهبری و حمایت از سیاست های کلان نظام قدم برمی دارند، انتخاب خواهند شد.

زرگر پور افزود: در فرمایشات سالجاری مقام معظم رهبری و همچنین فرمایشات رییس جمهوری و در جلسات مختلفی که با وزیر کشور برگزار شده است، همگی بر اهمیت و اولویت دو انتخابات پیش رو تاکید کرده اند.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت این دو انتخابات از لحاظ شرایط خارجی و داخلی گفت: در شرایط خارجی با توجه به وجود دشمنان فراوان نظام مقدس جمهوری اسلامی و در شرایط داخلی بخصوص بعد از مسائل برجام ، همه مسوولان بر اهمیت و اولویت این دو انتخابات تاکید داشتند و حتما این تاکید در ادامه نیز بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز چه زیبا امسال را ' سال همدلی و همزبانی دولت و ملت' نامگذاری کردند چرا که در قالب این وحدت، یکپارچگی و همدلی و همزبانی است که می توانیم شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه باشیم.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان، استان مهم و حساسی است، گفت: مسائل این استان چه در مطبوعات داخلی و چه خارجی با بزرگ نمایی مطرح می شود که نشان دهنده اهمیت، حساسیت و تاثیری است که مسائل مختلف این استان از جمله انتخابات آن در اصفهان و کشور دارد.

زرگرپور با بیان اینکه امسال جریانات و تشکل های سیاسی استان منشور وفاق را تهیه و تدوین کرده اند، گفت: این موضوع هم مورد تائید وزیر کشور بود و هم به استان های دیگر پیشنهاد شد تا این منشور را تهیه و تدوین کنند.

به گفته استاندار اصفهان، این منشور می تواند در انتخابات پیش رو موثر واقع شود.

وی اضافه کرد: در آستانه انتخابات امسال سعی شده، جریانات و تشکل های سیاسی با هم نزدیک شوند و این دور از انتظار نیست و ما این امید را داریم که انتخاباتی باشکوه، با ابهت، با نشاط و با مشارکت حداکثری مردم و در سلامت کامل مانند دیگر انتخابات برگزار کنیم.

استاندار اصفهان گفت: رییس جمهوری و وزیر کشور بارها عنوان کرده اند که برای ما مهم نیست چه کسی انتخاب می شود بلکه برای ما مهم این است که انتخابات، باشکوه و مشارکت حداکثری مردم و در سلامت کامل برگزار شود

زرگرپور تاکید کرد: در این پیوند آنچه که از ما بعنوان مجریان انتخابات انتظار می رود و مطالبه بحق مردم نیز محسوب می شود، رعایت مر قانون است.

وی یادآور شد: قوانین انتخابات نیز در حال تکمیل است و باید آنچه که قانون گفته است را در تمام شوون مبنای عمل خود قرار دهیم که این امر مورد تاکید مسوولان کشوری نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دنیا به این انتخابات چشم دوخته است، اظهار کرد: در یکی دو ماه اخیر با بیش از 10 نفر از هیات های بلندپایه سیاسی خارجی ملاقات داشتم که همگی آنها در باره انتخابات ما سوال می کردند و مدیریت استان نیز به همه آنها اعلام کرد که دنیا دوباره شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه و با سلامت کامل خواهد بود و بازهم وحدت و یگانگی مردم ایران را مشاهد خواهند کرد.

وی خطاب به اعضای ستاد، فرمانداران و بخشداران و مجریان انتخابات گفت: همانطور که بزرگان اعلام کرده اند، سیاست استان رعایت مر قانون و عدم کمترین دخالت مجریان در گزینش مردم در انتخابات است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: اگر جایی متوجه شویم که برگزارکنندگان کمترین ورودی به مسایل سیاسی، جناحی و گزینش مردم داشته اند یا در جلسات انتخاباتی کاندیداها حضور پیدا کرده اند، بدون اغماض با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود:یکی از شاخصه ها و مولفه های سلامت انتخابات بی طرفی کامل است و اگر مجریان به این مسائل ورود پیدا کنند سلامت انتخابات را خدشه دار خواهند کرد و ما هیچ زمانی این موضوع را قبول نخواهیم کرد.

انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم خبرگان رهبری همزمان هفتم اسفند سالجاری برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/  ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.