امکان حمله موجودات فضایی به زمین به خاطر ارسال اینگونه پیام‌ها

نوع خاصی از پیام های به ظاهر عادی میان انسان‌ها می توانند نوعی پیام تهاجمی به موجودان بیگانه درصورت وجود آنها باشند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، کارشناسان فضاشناسی هشدار می دهند انسان‌ها برای ارسال پیام برای برقراری ارتباط با حیات احتمالی بیگانه خارج از کره زمین باید بسیار هوشیار باشند.

گفتنی است، براساس جدیدترین پژوهش‌های یک موسسه تحقیقات فضایی وابسته به دانشگاه آکسفورد انسان‌ها می‌توانند به اشتباه پیامی که مانند یک ویروس است را به فضا ارسال کنند.

امکان حمله موجودات فضایی به زمین + تصاویر
بررسی‌ها نشان می دهند، ارسال پیام اشتباه حاوی مکان های خاص در کره زمین،‌سیستم DNA انسان‌ها و سایر اطلاعات در خصوص زمین می تواند باعث دشمنی موجودات فضایی در صورت وجود در سایر سیارات شود.

امکان حمله موجودات فضایی به زمین + تصاویر
پیام‌های مخابره شده از زمین چنانچه بدون دقت ارسال شوند امکان دارد موجبات دشمنی موجودات فضایی و حتی نزدیک شدن آنها به کره زمین را موجب شوند. با وجود تلاش‌های فراوان برای برقراری ارتباط با موجودات بیگانه توسط دانشمندان و حتی ساخت‌ و تجهیز تلسکوپ‌ها و آنتن‌های مخابراتی پیشرفته برای ارسال پیام‌ها به اعماق منظومه شمسی کارشناسان از انجام نسنجیده این کار هشدار می دهند.

یک موسسه تحقیقاتی در یک مسابقه نظرسنجی طرحی برای ثبت پیام برای موجودات فضایی توسط عموم مردم ترتیب دیده است و قرار است به بهترین طرح که به صورت پیام مخابراتی به فضا ارسال خواهد شد یک جایزه یک میلیون دلاری تعلق بگیرد.

با وجود استقبال فراوان از این طرح کارشناسان هشدار می‌دهند محتوای پیام که به صورت داده مخابراتی تفسیر و به فضا ارسال خواهد شد باید به دقت مورد بررسی معنایی قرار بگیرد.
براساس آخرین داده‌های جمع‌آوری شده توسط ناسا و سایر سازمان‌های فضایی صاحب نام در دنیا بیش از 40 میلیارد سیاره بالقوه قابل سکونت در کهکشان راه شیری وجود دارند و امکان وجود حیات در آنها محتمل است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار