مجید مظفری: من دوباره متولد شدم

تجلیل، روح هنرمند را زنده می‌کند و من تولد دوباره یافته‌ام.

مجید مظفری بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری بزرگداشت‌ها گفت: واژه بزرگداشت برای کسانی است که فوت کرده‌اند و برای در گذشتگان برگزار می‌شود، بزرگداشت برای زندگان، بهتر است که نام تجلیل یا سپاس داشته باشد.

وی افزود: تجلیل از هنرمندان نشانه رشد فرهنگی مسئولان جامعه است که به هنرمندان ارج می‌نهند اما تجلیل باید در دو سن انجام شود، یکی در میانسالی و دیگری در سن بازنشستگی، در سن میانسالی چون هنرمند مسئولیت بیشتری بر دوش خود احساس می‌کند به دنبال تجلیل، کار و تلاش او مضاعف و در کمک به تاریخ و فرهنگ کشورش متعهدتر می‌شود.

مظفری ادامه داد: اما تجلیل در سن بالا برای این است که وقتی هنرمند از خانه بیرون می‌آید و مثل دروان جوانی از او استقبال نمی‌شود  و او فکر کند که از یاد رفته است این تجلیل به او می‌گوید که هنوز از یادها نرفته است.

وی تاکید کرد: تجلیل هنرمند در هر رشته‌ای باعث اعتلای فرهنگی جامعه می‌شود که حرکت انسانی و خوبی محسوب می‌شود و در همه جای دنیا این گونه است.

این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران با اشاره به این که تجلیل روح هنرمند را زنده می‌کند عنوان کرد: من تولد دوباره و دیگری یافته‌ام.

مظفری تصریح کرد: تجلیل همین حس و تاثیری که در من به وجودآمده بر هنرمندان دیگر نیز می‌گذارد، در واقع هنرمندان مستحق تجلیل هستند و باید قدر آنها را بدانیم.

برنده سیمرغ بلورین دوره دهم جشنواره فجر برای فیلم مسافران اظهار داشت: این هنرمندان سال‌های سال از لحاظ اقتصادی، کاری و مالی بی‌توقع و بی‌ادعا کار کرده‌اند و همیشه خود را بدهکار مردم می‌دانند.

وی در خصوص حرف‌هایی مبنی بر اینکه هنرمندانی که برایشان بزرگداشت برگزار می‌شود به خانه نشینی وانزوا می‌روند بیان کرد: چون این بزرگداشت‌ها در همه رشته‌های هنری در سنین بالا برای یک هنرمند اتفاق می افتد این حرف‌ها نقل محافل می‌شود، به همین دلیل باید این تجلیل‌ها در میانسالی یک هنرمند انجام شود چرا که باعث  تلاش و همت بیشتر در هنرمند  و در عرصه هنر به ویژه سینما باعث اعتلای فرهنگی و کاری می‌شود.

مظفری در خصوص جشنواره یاس گفت: این جشنواره در ادامه راه جایگاه خود را پیدا می‌کند چرا که در استان‌ها برگزار می‌شود که تعاملات مسئولین و مردم این نقاط با هنرمندان در این جشنواره به شکل مثبت برقرار شده است  و این امر خروج دوربین و سینما را که همیشه در تهرا ن و با فضای این شهر بود به دنبال دارد.

گفتنی است؛ جشنواره فیلم‌های ویدئویی یاس از 11 تا 16مهر در رامسر، تنکابن و چالوس با مرکزیت رامسر برگزار می‌شود که قرار است در افتتاحیه این جشنواره از مجید مظفری تجلیل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار