ادعای قدس العربی: صدها نيروی ايرانی وارد سوريه شدند

روزنامه "قدس العربی" به نقل از منابع لبنانی ادعا کرد صدها نیروی ایرانی برای انجام عملیات زمینی در سوریه وارد این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه القدس العربی چاپ لندن ادعا کرد منابع لبنانی از ورود صدها نیروی ایرانی به سوریه برای عملیات زمینی در این کشور خبر دادند و به گفته آنها قرار است به زودی، صدها نیروی دیگر تیز به آنها ملحق شوند. 

روزنامه القدس العربی به نقل از دو منبع لبنانی نوشت: صدها نیروی ایرانی در ده روز اخیر، وارد سوریه شده اند و به زودی به حمله زمینی گسترده که قرار است نیروهای دولتی سوریه و مبارزان حزب الله انجام ‌دهند، ملحق خواهند شد.قرار است این حمله با پشتیبانی هوایی روسیه، انجام شود . 

به گفته این منابع، به زودی، حملات هوایی روسیه، با پیشروی زمینی نیروهای سوری و همپیمانان آنها، همزمان انجام خواهد شد و احتمال دارد عملیات زمینی آینده بر حومه ادلب و حماه، متمرکز باشد. 

این منابع افزودند: عملیات مذکور، بازپس گیری مناطقی را هدف خود قرار خواهد داد که از کنترل ارتش سوریه خارج شده و به دست مخالفان مسلح افتاده است. 

این عملیات، به تشکیل ائتلاف نظامی بین روسیه، و دو همپیمان اصلی دیگر اسد یعنی ایران و حزب الله اشاره می‌کند. 

یکی از این منابع مدعی شد: نظامیان ایرانی که وارد سوریه شده اند شامل افسران و مبارزانی هستند که در این نبرد شرکت خواهند کرد و مستشار در میان آنها وجود ندارد. قرار است صدها نفر دیگر نیز به زودی وارد سوریه شوند. به گفته این منبع، عراقی ها نیز در این عملیات شرکت خواهند کرد. 

به نوشته القدس العربی، گروه های مخالف مسلح در استان های درعا و قنیطره و حومه های آنها، دیروز، تدابیر امنیتی جدید اتخاذ کردند؛ زیرا نگران هستند که مقرهای آنها در چارچوب اهداف هواپیماهای روسی باشد.  این تدابیر عبارتست از تغییر مقرهای معروف گروه ها، انتقال انبارها سلاح و مهمات به مکان ناشناس در زمین های هموار. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار