يک مقام روس: حملات هوايی روسيه در سوريه تشدید می‌شود

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان روسیه اعلام کرد حملات هوایی‌ این کشور در سوریه احتمالا 3 تا 4 ماه ادامه خواهد داشت و این حملات تشدید خواهند شد.

يک مقام روس: حملات هوايی روسيه در سوريه تشدید می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان روسیه (دومای دولتی) روز جمعه اعلام کرد این کشور تخمین می زند که حملات هوایی اش در سوریه احتمالا سه تا چهار ماه ادامه خواهد داشت.

 الکسی پوشکوف در گفتگو با رادیو فرانسوی «اروپا 1» اعلام کرد: «همواره خطر گرفتار شدن در باتلاق وجود دارد ولی در مسکو ما درباره عملیاتی سه تا چهار ماهه صحبت می کنیم.» وی افزود:حملات تشدید خواهد شد.

پوشکوف این سخنان را چند ساعت قبل از دیدار پوتین با رهبران فرانسه، آلمان و اوکراین در پاریس برای گفتگو درباره اوکراین بیان کرد؛ گفتگوهایی که احتمالا تحت الشعاع جنگ در سوریه قرار خواهد گرفت.

پوشکوف گفت به رغم گزارش ها درباره این که این حملات بر مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه تمرکز داشته، این حملات عمدتا تروریستهای (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش را هدف قرار داده است.

وی خاطر نشان شد: «مخالفان بشار اسد به داعش، خیلی نزدیک هستند».

منابع آمریکایی اعلام کرده اند روس ها در واقع تاسیسات یک گروه مورد حمایت واشنگتن را هدف قرار داده اند که برخی از نیروهایش آموزش و حمایت از سیا دریافت کرده اند.
پوشکوف گفت یک سال است ائتلاف تحت رهبری آمریکا «وانمود» می کند مواضع داعش را بمباران می کند.

وی اعلام کرد: «آنها وانمود کردند... فقط 20 درصد عملیات آنها (ائتلاف تحت رهبری آمریکا) نتیجه بخش بوده است، 80 درصد آنها به بمباران منجر نشد، آنها به دلایل مختلف به پایگاه بازگشتند».
روسیه، که روز چهارشنبه نخستین حملات هوایی خود را انجام داد، از زمان آغاز جنگ سوریه در سال 2011 از حکومت اسد حمایت می کند.

پوتین و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران سوریه صحبت و توافق کردند گفتگوها را به منظور اجتناب از درگیری های نظامی ناشی از عملیات هوایی موازی آغاز کنند.

پوشکوف گفت روز جمعه نخستین تماس های بین مقامات نظامی آمریکا و روسیه به منظور بحث درباره عملیات در سوریه انجام خواهد شد جایی که این دو ابرقدرت دوران جنگ سرد برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم، درگیر نبرد بر سر یک کشور هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار