فابیوس: حمله روسیه به داعش فقط تظاهر است!

وزیر امور خارجه فرانسهضمن مطرح کردن ادعاهای بی اساس درباره بشار اسد، گفت حمله هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه یک تظاهر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوران فابیوس در مصاحبه سی ان ان درباره عملیات هوایی ارتش روسیه بر ضد مواضع داعش در سوریه گفت: شروطی که ما تعیین کرده ایم شروطی روشن است. ما باید درباره این شروط سخت گیر باشیم.

کریستین امانپور، مجری سی ان ان، گفت: شما شنیدید که  افرادی مثل سناتور جان مک کین و سایران گفتند که به اعتقاد شان بازی روسیه برای حمایت از رژیم بشار اسد است. نظر شما درباره اقدامات روسیه در سوریه چیست؟

فابیوس در پاسخ مدعی شد: ما اطلاعات خودمان را داریم. فرانسه یک کشور مستقل است. از جنبه نظامی باید گفت اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دارد نشان می دهد که حمله به داعش یک تظاهر است ولی واقعیت این است که تنها هدف(روسیه) حمایت از آقای بشار اسد است!

لوران فابیوس در ادامه اظهارات خود مدعی شد: ما در این باره موضعی دقیق داریم. به نظر ما حمایت از بشار اسد و ارائه تصویری از او به عنوان راه حل آینده، نه تنها از جنبه اخلاقی قابل پذیرش نیست بلکه از منظر کارآمدی نیز غیر ممکن است. نمی توان فردی را به عنوان رئیس آینده این کشور معرفی کرد که عامل هرج و مرج در سوریه است.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: "موضع فرانسه روشن است. هدف این است که یک هیئت برای گذار در نظر گرفته شود که عناصری از رژیم در آن باشند نه اینکه بشار اسد باشد، مخالفان میانه رو هم باشند ولی تروریست ها نباشند، ما باید این هیئت را شکل دهیم. این امر مستلزم مذاکرات است. اما باید این نکته را گفت که در پایان روند مذاکرات، آقای بشار نمی تواند باشد."

لوران فابیوس ادعا کرد: "80 درصد کشته ها در سوریه مسئولیت اش بر عهده اسد است. معرفی کردن بشار اسد به عنوان رئیس آینده سوریه معنی اش این خواهد بود که مردم سوریه به آغوش داعش بروند. اگر راه حل سوریه این باشد که فردی مثل اسد رئیس آینده  سوریه باشد، مردم به سراغ داعش خواهند رفت."

کریستین امانپور پرسید راه حل سوریه چیست؟
فابیوس اعلام کرد: ائتلاف ضد داعش شامل فرانسه و بسیاری از کشورها است که باید قویا و با سازماندهی بیشتر به داعش و گروه‌های تروریستی مثل النصره حمله کنند. ما باید واقعا سخت گیر باشیم. ما باید به روسیه بگوئیم که اگر حمله شان ضد داعش است اشکالی ندارد، اما اگر این گونه نیست امکان ندارد.

مجری گفت: شما چگونه آنها( روس‌ها) را متوقف می کنید؟
فابیوس گفت: ما روش های مختلف داریم چون آنها تقابل نمی خواهند. نکته دیگر این است که ما باید وارد روند سیاسی شویم که دیپلماسی حول آقای استفان دی میستورا ، پنج عضو دائم شورای امنیت ، برخی کشورهای دیگر و کشورهای منطقه ای صورت گیرد. این برنامه ما است.

لوران فابیوس گفت:" افراد باید با واقعیت روبرو شوند. مردم نیاز به کودتای رسانه ای ندارند. ما نیازمند آن هستیم که افراد صادقانه خواهان راه حل باشند در غیر این صورت  مردم سوریه تکه تکه خواهند شد."




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار