پیوند عضو، پیشرفته‌ترین راه درمان بیماری‌ها

رئیس هیأت‌مدیره انجمن پیوند عضو ایرانیان، آموزش اهدای عضو به تیم‌های درمانی داخل و خارج کشور و ارتقای فرهنگ اهدای عضو را از اهداف تشکیل انجمن پیوند عضو ایرانیان برشمرد و گفت: پیوند عضو پیشرفته‌ترین راه درمان بیماری‌هاست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نوبخت در دوازدهمین مراسم بزرگداشت پیوند اعضاء با اشاره به اینکه انجمن اهدای عضو ایرانیان به اراده جمعی در کشور تأکید شده است، گفت: پیوند عضو پیشرفته‌ترین راه درمان بیماری‌ها در جهان شناخته شده که ایران نیز به این مسئله توجه داشته است و بسیاری از اقدامات کشور ما در راستای موضوع اهدای عضو در کتاب‌ها و برنامه‌های جهانی ثبت شده است.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مواقع افراد دچار مرگ مغزی شده، ولی به‌دلیل عدم آگاهی خانواده‌ها امکان برداشت عضو وجود ندارد، افزود: تلاش‌های زیادی در جهت ارتقای فرهنگ عضو انجام شد، ولی تا قبل از تشکیل انجمن پیوند عضو ایرانیان، گویی خلاءهایی در این زمینه وجود داشت.
 
رئیس هیأت‌مدیره انجمن پیوند عضو ایرانیان، ادامه داد: اولین پیوند کلیه در ایران در سال ۱۳۴۷ در شیراز انجام شد و تا قبل از انقلاب به ۱۱۴ مورد رسید. در حال حاضر پیوند عضو نسبت به گذشته افزایش یافته، ولی با این حال ارتقای فرهنگ این کار خیر در بیش‌تر شدن اهدای عضو کمک می‌کند.
 
نوبخت با اشاره به اینکه اعضای هیأت مؤسس این انجمن با حضور پزشکان و اساتید برجسته کشور تشکیل شده است، گفت: اساسنامه این هیأت تشکیل شده و از اهداف تشکیل آن ارتقای فرهنگ اهدای عضو و آموزش و پژوهش در این زمینه است.
 
وی خاطرنشان کرد: آموزش اهدای عضو به تیم‌های درمانی داخل و خارج کشور همچنین حمایت از خانواده‌های اهداکننده از دیگر اهداف انجمن اهدای عضو ایرانیان است.
 
گفتنی است در پایان این مراسم از محمدهادی ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت در مسائل اجتماعی به‌دلیل حمایت از برنامه‌های پیوند عضو در ایران و اقدامات انجام‌گرفته از جانب ایشان تقدیر به‌عمل آمد.

منبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار