نمایش شکستن سکوت یک هنرمند روی بوم‌های نقاشی

هنرمندی پس از 10 سال سکوت هنری دوباره با نقاشی‌هایش بین مردم برگشت.

حسین غیایی هنرمند نقاش کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از شکستن سکوت چندساله خود با نقاشی‌هایش گفت.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه حدود 15 اثر با تکنیک‌ رنگ روغن روی بوم وجود دارد.

غیایی در خصوص عنوان این نمایشگاه تصریح کرد: «پس از سکوت» نامی است که برای این نمایشگاه انتخاب کرده‌ام این عنوان به فاصله چند ساله‌ای که از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گرفته‌ام اشاره دارد، چرا که در طول سی و چند سال کاریم، با خود عهد کرده بودم که اگر نتوانستم حرفی بزنم که نشانه‌هایی از من در آن باشد، کارهایم را در معرض نمایش نگذارم و این اتفاق را به سکوت تبدیل کردم، حالا که پس از چند سال برگشته‌ام عنوان «بعد از سکوت» را برای این نمایشگاه مناسب دیدم و گرنه موضوع خود کارها به این ترکیب ارتباطی ندارد.

وی افزود: طی این سال‌های بی‌کاریم همواره در مورد فلسفه نقاشی و هنر مطالعه کرده‌ام. به همین جهت معتقدم آوردن دانش روی بوم خیلی هنر محسوب نمی‌شود و تنها با شناخت از چهار تا سبک و پیاده کردن آموخته‌ها یک فرد هنرمند نمی‌گردد. ما اگر صادقانه بتوانیم آن چه که در دل داریم را با خلاقیت‌های خودمان عیان کنیم اثری ارزشمند را ترسیم کرده‌ایم.

این هنرمند راجع به سبک کاریش عنوان کرد: من هم مثل فیلمی که از طبیعت کار خود را شروع کرده‌اند، با این حوزه آغاز کرده‌ام و همیشه به دنبال این بودم که ببینم دلم چه می‌خواهد. به همین دلیل به سمت طبیعت گرایش پیدا کردم و همچنان به دنبال خلق یک پرتره دقیق و زیبا از این فضا هستم. حالا این از حدود 10 سال به این نتیجه رسیدم که المان‌هایی را که به کارهایم بیافزایم از جمله این‌ها آهو است که هم در فرهنگ و هنر ما جایی دارد و هم در ادبیات و شعرها، برای همین در اکثر آثار موجود در این نمایشگاه نمادی از آهو دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین پیچ و خم‌هایی که در تذهیب و خطوط مینیاتوری ما هستند، نیز در کارها دیده می‌شود و همه این‌ها در جهتی است که بتوانم تخیلات و ایده‌های تجسمی‌ام را به نمایش بگذارم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مفهوم هنر و موفقیت در آن زمانی است که بتوانیم درون‌مان را زلال‌تر کنیم و از جایگاهی که هستیم چند پله بالاتر رویم.

گفتنی است؛ نمایشگاه نقاشی‌های حسین غیایی از دیروز در گالری نقش جهان برپا شده است و تا 7 روز در این محل پذیرای مراجعه کنندگان خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار