کارگردان «سربداران» بازیگر «معمای شاه» شد

محمدعلی نجفی کارگردان «سربداران» نقش قوام‌السلطنه را در «معمای شاه» بازی کرد.

محمدعلی نجفی بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص نقش خود در این مجموعه و چگونگی آن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در مجموعه «معمای شاه» نقش قوام‌السلطنه را ایفا کرده‌ام. قوام‌السلطنه شخصیتی است که چندین بار نخست‌وزیر شده و عزل می‌شود.

وی افزود: در سریال «معمای شاه» وقایع تاریخی مربوط به نخست‌وزیری قوام السلطنه از دهه 20 الی 30 نمایش داده می‌شود.

در این کار به زندگی خصوصی قوام‌السلطنه پرداخته نشده و فقط بعد سیاسی زندگی او به تصویر کشیده می‌شود.

کارگردان سریال «سربداران» بیان کرد: قوام‌السلطنه شخصیتی است که نمی‌توان نظر قطعی راجع به او داد. یعنی نه مثبت است نه منفی.

در کل این کاراکتر شباهت زیادی به قاضی شارح در سریال «سربداران» داشت و برای من بسیار جذاب بود و همین امر باعث پذیرفتن این نقش شد.

وی در مورد همکاری با ورزی بیان کرد: کار با او خوب و فقط خوب بوده است. ورزی خوب می‌داند در حال انجام چه کاری است. انتخاب‌های آقای ورزی بر اساس ذهن خودش بوده و اینکه این انتخاب‌ها تا چه حد درست و یا غلط هستند و چه نقد‌هایی به آن وارد است، قضیه‌ای جداست. نکته مهم این است که ورزی صادقانه با انتخاب‌های خود پیش می‌رود. ورزی کسی است که جرأت ساخت کار این چنینی را به خود داده است.

نجفی تصریح کرد: در حین کار تعامل بسیار خوبی بین عوامل کار حاکم بوده است. آقای ورزی نظر خود را به خوبی مطرح می‌کرد. تا جایی که در خصوص نحوه ایفای نقش قوام‌السلطنه گفت نجفی نقش را از آن خود کرد. در واقع من این نقش را با نگاه بازسازی مختص به خودم کار کردم.

محمدعلی نجفی عنوان کرد: هنگامی که کارگردان یک کار، مسائل موجود در جامعه و کلیت معضلاتی که مردم به آن‌ها مبتلا هستند را با زبان تاریخ بیان می‌کند، مورد توجه قرار خواهد گرفت، چرا که این آثار دارای مسئله بوده و به دوره خاصی محدود نمی‌شوند.

وی افزود: تمام کارهای تاریخی بزرگ مانند «بر باد رفته» که 57 سال پیش ساخته و این گونه ماندگار شد، به دلیل وجود مسئله انسانی در آن کار است که در کل باید بگویم کار هنر تحلیل مسائل انسانی است.

نجفی در مورد شهرام خلج گفت: کار شهرام خلج بسیار خوب بوده و او در این مجموعه خیلی خوب کار کرده است. در واقع کار او رفع تکلیف نبوده است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار