اصفهان؛

ساختمان موزه بزرگ اصفهان افتتاح می‌شود

استاندار اصفهان گفت: مکان و محل نخستین موزه بزرگ اصفهان طراحی‌ شده و ساختمان آن به‌زودی افتتاح می‌شود چراکه یکی از کمبودهای اصفهان موزه آثار تاریخی است و آثار ارزشمندی در پستوهای این شهر داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در آئین بزرگداشت اصفهان شهر جهانی صنایع دستی اظهار داشت: سال گذشته در این زمان آئین قالی‌شویان مشهد اردهال به ثبت جهانی رسید و امسال صنایع دستی شهر اصفهان و تا سال اینده سه قنات یزرگ ب ثبت جهانی می‌رسند.
 
وی افزود: آنچه که انتظار می‌رود این است که اصفهان هرسال در یک جریان بین‌المللی به ثبت برسد و زیرا این شهر و استان این ظرفیت را دارد.
 
استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهری است که سفرنامه‌نویسان آن را سحرآمیز و افسانه‌ای نامیدند و مارکوپولو نیز آن را نصف جهان نامیده است و ما خود را مهد تمدن، فرهنگ، هنر و ادب می‌دانیم، شهری که ریشه در تاریخ 7 هزارساله دارد و در 4 دوره  پایتخت ایران بوده است.
 
وی بیان کرد: اصفهان در سال 2006 پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بوده و اکنون نیز پایتخت جهانی صنایع دستی است که در این حوزه دارای 1765 ثبت هنری ملی و 102 اثر هنری ثبت شده در یونسکو است.
 
زرگرپور بیان کرد: جان مایه حیات اصفهان هنر است و فرهنگ و هنر ایران اسلامی را باید مولفه‌های مهمی چون اصالت، ادب، هنر و فرهنگ دانست و هنرمندان اصفهان میراث بزرگ این دیار هستند که با آثار ارزشمند خود پدیده بزرگ دیگی را در این دیار رقم زدند.
 
وی خاطرنشان کرد: هنرهای تاریخی همراه با زبان آئین، باورها و اداب سنتی برآمده‌اند و ژرفای فرهنگ پویای این سرزمین به اوج پختگی و بالندگی رسیده است که در آثار ارزشمند صنایع دستی تبلور یافته است.
 
استاندار اصفهان گفت: در دو سال گذشته سه محور توسعه علم و فناوری، هنر و گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی برای اصفهان در نظر گرفته ‌شده است.
 
وی بیان کرد: مکان و محل نخستین موزه بزرگ اصفهان طراحی‌ شده و ساختمان آن به‌زودی افتتاح می‌شود چراکه یکی از کمبودهای اصفهان موزه آثار تاریخی است و آثار ارزشمندی در پستوهای این شهر داریم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.