اصفهان؛

پیوند با ولایت حماسه شهید اردهال را ماندگار کرده است

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: پیوند با ولایت حماسه شهید اردهال را با پیام مبارزه با ظلم و عدم تسلیم پذیری در برابر ناحق ماندگار کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، آيت الله محسن قمي، دیروز در مراسم سنتي مذهبي جمعه نشلجي ها در آستان مقدس حضرت سلطان علي بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به شور و شکوه و شعف مردم این منطقه در برپایی مراسم عزاداري شهادت سلطان علي بن باقر(ع) پس ۱۳۲۹ سال گفت:مردم ولایت مدار نشلج کاشان 1329 سال است که هفتمین روز شهادت این امامزاده را باشکوه و احترام برگزار می کنند.

وی با تاکید بر حوادث زیاد مشابه این واقعه در مبارزه با ظالمان گفت: تعداد اندکي از حماسه ها در تاريخ ماندگار شده است که حماسه اردهال يکي از آنها است.

به گفته وی،کلام ائمه اطهار(ع) در خصوص فضیلت و شانیت والای این امامزاده و جایگاه رفیع آن، اهتمام علما در تعظیم آن حضرت و تشابه حادثه حماسه اردهال در شهادت با واقعه کربلا سه عامل ماندگاری این حماسه تاریخی است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی،در خصوص عامل اول ماندگاری حماسه اردهال در کلام معصومین (ع)گفت: امام صادق(ع) مي فرمايد« هر کس برادرم سلطان علي(ع) را در اردهال زيارت کند مانند آن است که جدم سيدالشهداء(ع) را در کربلا زيارت کرده است. 

آيت الله قمي، کلام امام رضا(ع) مبني بر اين که « اردهال چه خوب مکاني است به آن التجا و تمسک کنید»را یادآو رشد و گفت: علما نیز هموراه در تعظيم حضرت سلطان علي بن امام محمد باقر(ع) اهتمام داشته اند و معتقدند که منطقه اردهال يکي از دو مکان مقدسي است که در ايران وجود دارد.

گفتنی است: هر ساله سومین جمعه از مهرماه مراسم جمعه نشلجی‌ها به عنو ان مراسم هفتمین روز شهادت سلطان علی امام محمد باقر(ع) توسط مردم ولایت‌مدار روستای نشلج در مشهدارهال از توابع کاشان در قالب هیات های عزاداری همراه با سینه زنی، زنجیر زنی و مداحی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: عضو ، اردهال ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.