براتی: سیاست‌گذاری سند ملی سالمندی در شورای سالمندی / وظیفه دبیرخانه شورای سالمندی چیست؟

مسئول دبیرخانه شورای سالمندی گفت: دبیرخانه شورای سالمندی هیچ مسئولیت اجرایی ندارد و فقط مسئول سیاست‌گذاری سند ملی سالمندی و برنامه‌ریزی در امر سالمندان است.

براتی: سیاست‌گذاری سند ملی سالمندی در شورای سالمندی / وظیفه دبیرخانه شورای سالمندی چیست؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر فرید براتی مسئول دبیرخانه شورای سالمندی بهزیستی در نشست بررسی تخصصی وضعیت زنان سالمند اظهار کرد: دبیرخانه شورای سالمندی نهادی است که مسئولیت اجرایی در سازمان ندارد و لذا سیاست‌گذاری و برنامه‌های سند ملی سالمندی و حمایت از برنامه‌ریزی‌های سازمان بهزیستی، سمن‌ها و نهادهای مردمی برعهده این دبیرخانه است. 

وی در ادامه افزود: بحث زنانه شدن سالمندی بحث بسیار مهمی است و یک چالش برای سالمندان محسوب می‌شود که نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق برای زنان سالمند مخصوصاً زنان سالمند سرپرست خانوار خواهد بود. 

براتی در مورد آمار و ارقام این زنانه شدن سالمندی خاطرنشان کرد: طبق آمار به دست آمده ۶۷ درصد از زنان، سالمند و بی‌همسر هستند و مردان بدون همسر، ۰. ۶۵ درصد می‌باشند که این آمار در مقایسه با زنان سرپرست خانوار بسیار پایین و ناچیز است. 

وی در پایان گفت: در استان گیلان به ازای هر صد زن ۵۳ زن بی‌همسر داریم و بی‌تمایلی فرزندان از نگهداری مادران سالمند باعث این امر شده که این زنان به مؤسسات بهزیستی سپرده شوند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سالمندان ، زنان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار