کتاب «مسکو زیر صفر» اثر منیرالسادات موسوی توسط انتشارات اندیشه‌ورزان منتشر شد.

منیرالسادات موسوی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتشار کتاب خود با عنوان «زنبق‌های عاشق» اظهار کرد: کتاب «زنبق‌های عاشق» توسط انتشارات نیستان چاپ شده بود پس از آن کتاب دیگری با عنوان «مسکو زیر صفر» را منتشر کردم.

وی افزود: کتاب «مسکو زیر صفر»توسط انتشارات اندیشه‌ورزان منتشر شد. این کتاب داستانی انقلابی، اجتماعی، عاشقانه محسوب می‌شود. در این داستان 2 دانشجوی انقلابی به مبارزه انقلابی می‌پردازند این دانشجوها پس از انقلاب گرفتار دسته‌بندی‌های این دوران می‌شوند.

این نویسنده با اشاره به مهاجرت پسر دانشجو به مسکو تصریح کرد: پسر داستان «مسکو زیر صفر» در جبهه مخالف حکومت پس از انقلاب می‌پیوندد و پس از آن به مسکو می‌رود. دختر دانشجوی داستان که جزو موافقان حکومت بود در چهل یا پنجاه سالگی به مسکو می‌رود و در این شهر با پسری که در گذشته با یکدیگر در یک جبهه مبارزاتی بودند، ملاقات می‌کند این ملاقات سبب آشنایی آنها با یکدیگر می‌شود. 

موسوی با اشاره به علاقمندی افراد نسل قبل و جدید به داستان «مسکو زیر صفر» بیان کرد: خودم نیز به کتاب «مسکو زیر صفر» علاقه دارم. در این کتاب به دلیل آنکه اعتقاد چندانی به استفاده از یک راوی برای روایت داستان ندارم، بدین منظور داستان را از زبان چند راوی بیان می‌کنم.

وی اظهار داشت: در سبک نویسندگی‌ام از جا به جایی شخصیت استفاده می‌کنم بدین معنا که از دانایی کل یا سوم شخص را که از زبان شخصیت‌ها حرف می‌زند و داستان را بیان می کند تغییر می‌دهم و به شیوه هزار «یک شبی» در نگارش داستان اعتقاد دارم. در داستان‌هایم شخصیت‌ها می‌تواند به طور جداگانه ماجرای داستان را تعریف کنند در این شیوه تنوعی در نوع گفتگوها وجود دارد بر همین دلیل خواننده از مطالعه کتاب خسته نمی‌شود این مسئله را در کتابم با عنوان «آخرین قزاق» و داستان کوتاهم می‌توان مشاهده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار