ایران کارخانه سیمان در کشورهای همسایه می سازد

تفاهمنامه فنی - مهندسی برای ارتقا دانش فنی کارشناسان و فعالان حوزه صنعت سیمان با نظارت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) میان شرکت احداث صنعت کشورمان با شرکت اف. ال. اسمیت دانمارک امضا شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  هاشم پور مدیر عامل شرکت احداث صنعت سیمان در این مراسم گفت : ایران با همکاری شرکت معدنی اف .ال. اسمیت قصد دارد کارخانه و مرکز توزیع سیمان در افغانستان ، عراق و یمن بسازد.

مدیر عامل شرکت احداث صنعت در این نشست ابراز امیدواری کرد با تعامل صنعت سیمان شاهد فعالیت های نوینی در صنعت سیمان و صنایع سیمانی باشیم.

هاشم پور همچنین از برنامه های شرکت معدنی اف ال اسمیت  از جمله ساخت مرکز توزیع سیمان در افغانستان ، عراق و یمن و همکاری در صادرات سیمان کشورمان خبر داد.

شولز ، مدیر عامل شرکت اف ال اسمیت دانمارک هم ابراز اظهار امیدواری کرد با لغو تحریم ها حضور این شرکت در ایران پررنگ و فصل جدیدی از همکاری با ایران در حوزه سیمان و معدن  آغاز شود.

مدیر عامل این شرکت دانمارکی به برنامه های این شرکت اشاره کرد و گفت : در آغاز ما یک دفتر رسمی در ایران راه اندازی می کنیم و سپس دانش فنی - مهندسی خود را با دانشگاه های ایران به اشتراک می گذاریم و همکاری های عمیق تری  در حوزه تجاری با ایران برقرار خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی هم در نشست امروز با اظهار خرسندی از حضور این شرکت معدنی در ایران گفت : تا پیش از این کل فناوری و ساخت کارخانه سیمان وارداتی بود و هم اکنون می توانیم ادعا کنیم با ورود فناوری جدید در حوزه سیمان و همکاری با شرکت اف ال اسمیت 100 درصد داخلی خواهد بود.

مهدی کرباسیان افزود : شرکت احداث صنعت  موفق شد دومین طرح خارج از کشور را در ونزوئلا با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان راه اندازی کند.

مدیر عامل ایمیدرو از همکاری شرکت اف ال اسمیت و احداث صنعت کشورمان برای به روز کردن اطلاعات و فناوری کارشناسان حوزه سیمان قدردانی کرد.

کرباسیان اظهار داشت : از برنامه های شرکت احداث صنعت و اف ال اسمیت همکاری برای ایجاد کارخانه های سیمان و صادرات سیمان به  کشورهای همسایه خواهد بود.

کرباسیان از اهداف حضور این شرکت در ایران به ارتقای دانش در حوزه های معدنی ، استخراج ، فرآوری و به ویژه در حوزه مس ، زغال سنگ ، آلومینیوم و سایر اقلام غیرفلزی از جمله نیکل وکرومیت اشاره کرد و افزود : این شرکت برای همکاری در حوزه عناصر معدنی نادر خاکی و همچنین ایجاد مرکز تحقیقات معدنی اظهار تمایل کرده است.

کرباسیان افزود : در 5 تا 10 سال آینده پیش بینی می شود مصرف سیمان در کشور و منطقه افزایش یابد و ایران باید کیفیت سیمان تولیدی خود را افزایش دهد.

وی گفت : حضور این شرکت ها در ایران فصل جدیدی از آغاز همکاری ها و  همگام شدن صنعت سیمان کشورمان با  دانش روز دنیاست و از جمله برنامه های صنعت سیمان ،  افزایش تولید سالانه از 85 میلیون تن به 120 میلیون تن تا سال 1404 خواهد بود که در گرو افزایش کیفیت سیمان و کاهش قیمت تمام شده این محصول در داخل کشور است.

بنابراین گزارش نخستین دوره آموزشی فنی - مهندسی شرکت اف .ال اسمیت  و حوزه سیمان در ایران با حضور متخصصان حوزه سیمان از 19 کارخانه سیمانی از هفته گذشته آغاز شده و این گروه مشغول انتقال فناوری به فراگیران این حوزه تا پایان مهر است.

از مهم ترین بندهای این تفاهم که امروز امضا شد ، علاوه بر آموزش مشترک برگزاری نمایشگاه  های مشترک در ایران و دیگر کشورها خواهد بود.

شرکت احداث صنعت از فعالان حوزه سیمان در بخش خصوصی تحت نظارت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ، نمایندگی شرکت اف ال اسمیت دانمارکی در ایران را به عهده خواهد گرفت.

شرکت اف ال اسمیت یکی فعالان در حوزه صنعت سیمان است که نزدیک صد سال است در حوزه های زغال سنگ ، آلومینیوم و سیمان و صنایع غیر فلزی در کشورهای مختلف مشغول انتقال فناوری است.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار