اردبیل؛

نبود علائم بیماری کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هیچ‌گونه علائمی از بیماری کرونا در اردبیل مشاهده نشده و مردم نباید به شایعات توجه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی در جلسه هماهنگی فعال کردن اکیپ‌های قرنطینه‌ای در فرودگاه اردبیل برای پیشگیری از بیماری کرونا اظهار کرد: با توجه به موسم حج و بازگشت حجاج از سفر حج امسال احتمال شیوع بیماری کرونا که از بیماری‌های بسیار خطرناک ویروسی و سرایتی است، تصمیم گرفتیم تا تدابیر لازم برای کنترل و نظارت حجاج ورودی به استان اردبیل را انجام دهیم.

وی علایم این بیماری را تب بالای 38 درجه، سرفه و تنگی نفس اعلام کرد و گفت: در برخی از موارد اختلالات گوارشی نظیر اسهال و استفراغ نیز در بروز این بیماری می‌تواند از علایم و نمودهای آشکار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه از سه سال پیش ویروس بیماری کرونا با تغییر شکل دادن به حالت یک بیماری حاد تنفسی درآمد است، افزود: در بیش از 26 کشور دنیا این بیماری شیوع پیدا کرده و علایمی از آن مشاهده شده اما در کشورمان نمودی از آن را شاهد نیستیم.

پورفرضی ضرورت مراقبت‌های لازم و ویژه را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: آنهایی که به ملاقات حجاج می‌روند، باید مراقب باشند تا حداقل از روبوسی و دست دادن پرهیز کرده و حتماً بعد از گذشت چند روز به این کار اقدام کنند و موارد بهداشتی را نیز مد نظر داشته و به صورت مرتب دست و صورتشان را با آب و صابون بشویند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، نبود ، علائم ، بیماری ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.