اردبیل؛

نبود علائمی از بیماری طاعون نشخوار کنندگان در اردبیل

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: علائمی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در میان حیات‌وحش این استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید رضا موسوی افزود: این بیماری که یک بیماری ویروسی است در جانوران پستاندار با جثه کوچک موجب مرگ و میر می شود.

وی گفت: هر چند دام اهلی از طریق واکسیناسیون نسبت به این بیماری مقاوم می شود اما در خصوص حیات وحش عملا واکسیناسیون امکان پذیر نیست.

موسوی با یادآوری مشاهده این بیماری تیر ماه امسال در استان مرکزی افزود: اخیرا اعلام شده است که این بیماری در استان های البرز و زنجان نیز مشاهده شده و ما به دلیل مرز مشترک با استان زنجان گشت های کنترلی رصد و کنترل این بیماری را فعال کردیم.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان در خصوص اینکه آیا این بیماری به میان حیات وحش استان انتقال یافته است یا نه، متذکر شد: خوشبختانه تاکنون مرگ و میری بواسطه این بیماری گزارش نشده است.

موسوی در ادامه به تداوم بازرسی ها اشاره کرد و گفت: هفته آینده گشت کنترلی به مناطق جنوبی استان، شهرستان های خلخال و کوثر اعزام خواهند شد تا نشانه های احتمالی این بیماری قویا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.