اصفهان؛

موافق برگزاری مسابقات کبدی در زندان‌ها نيستم

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان گفت: جشنواره کبدی زندان‌ها در راستای تفاهم‌نامه فدراسیون کبدی با سازمان زندان‌های کشور برگزار می‌شود اما خیلی موافق برگزاری این رشته در زندان‌ها نیستم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید احمد حجازی" در مورد برگزاری جشنواره کبدی در زندان مرکزی اصفهان اظهار داشت: این جشنواره در راستای تفاهم‌نامه فدراسیون کبدی با سازمان زندان‌های کشور برگزار می‌شود اما شخصاً موافق برگزاری این رشته در زندان‌ها نیستم.

وی افزود: رشته‌هایی مثل فوتبال، والیبال و تنیس روی میز را می‌توان به راحتی به صورت جشنواره‌ای برگزار کرد و قوانین راحتی دارند اما کبدی قوانین و مقررات خاصی دارد که باید از قبل به شرکت‌کنندگان به صورت کامل آموزش داده شود. از طرف دیگر، نمی‌شود به این مسابقات مانند جشنواره‌هایی که در مدارس برگزار می‌شوند به چشم مسابقاتی برای استعدادیابی نگاه کرد.

حجازی گفت: البته از مدتی پیش، مربیان و داوران فدراسیون با مراجعه به زندان‌‌های شهرستان‌ها، نسبت به آموزش مددجویان اقدام کرده‌اند و خودمان هم دو مربی زن و مرد به زندان مرکزی اصفهان اعزام کردیم و مسابقات فردا به صورت استانی در زندان مرکزی اصفهان برگزار مي‌شود.

رئیس هیئت کبدی استان اضافه کرد: هدف فدراسیون از برگزاری این جشنواره در زندان‌ها، افزایش نشاط و شادابی زندانیان و پر کردن اوقات فراغت مددجویان است که می‌شد با ورزش‌های راحت‌تری مانند دارت، والیبال و یا تنیس روی میز هم به این اهداف رسید.

وي افزود: کبدی ورزشی است که مربی و بازیکن باید احاطه کامل به قوانین آن داشته باشد و وارد شدن به آن با 10 روز یا یک ماه تمرین کمی سخت است.

حجازی گفت: البته ما طبق تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل کردیم و به هر شهرستانی که متقاضی بود مربی اعزام کردیم و ظاهراً این مسابقات در آینده در بخش بانوان هم برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.