قابوس‌نامه ایران و عمان به تفسیر جام جهانی/ ترکیب تیم ملی+ فیلم

تیم ملی ایران در آخرین دیدار دور رفت مرحله گروهی مسابقات مقدماتی "جام جهانی" در ورزشگاه سلطان‌قابوس مسقط به مصاف عمان می‌رود.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار از دور رفت مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2018 روز پنج‌شنبه ساعت 18در ورزشگاه سلطان‌ ‌قابوس شهر مسقط عمان به مصاف تیم ملی عمان خواهد رفت.
 
قضاوت این دیدار بر عهده ‌والنتین ‌کوالنکو ‌ازبکستانی است.
 
شرایط ایران و عمان تا قبل از این مسابقه شبیه به هم است و هر دو تیم با هفت امتیاز از سه مسابقه در جایگاه اول و دوم گروه D قرار دارند و گوام با همین تعداد امتیاز و یک بازی بیشتر در تعقیب آنهاست.
 
تیم‌های ملی ایران و عمان تاکنون 10بار برابر یکدیگر قرار گرفتند که حاصل آن پنج برد برای ایران و دو باخت و سه تساوی بوده است.
 
اولین مصاف دو تیم به سال 1360برمی‌گردد که ایران چهار بر صفر تیم ملی عمان را شکست داد.
 
آخرین مسابقه دو تیم به دو سال قبل و دیدار دوستانه‌ای که تیم ما با عمان برگزار کرد که سه بر یک در آن مسابقه شکست خوردیم.
 
البته ایران با ترکیب بازیکنان ذخیره خود به مصاف عمان رفته بود و محسن مسلمان، تک گل ایران را به ثمر رساند.
 
آخرین برد ایران برابر عمان به 14سال قبل برمی‌گردد که ایران در یک مسابقه جذاب و خاطره‌انگیز با نتیجه 5بر 2عمان را شکست داد. این دیدار در مردادماه سال 1380برگزار شد و ایران با گلهای دین‌محمدی (سه بار) دایی( از روی نقطه پنالتی) و گل‌محمدی عمان را شکست داد.
 
تیم ملی عمان در رتبه 96 فیفا قرار دارد، فاصله زیادی با تیم ایران که در رتبه 39 قرار دارد فاصله زیادی دارد.
 
بدترین دوران عمان مربوط به سال 2003 است که در جایگاه 117جهان قرار داشتند. یک سال بعد با پیشرفتی قابل توجه به رتبه 50رسیدند و بهترین رتبه این تیم محسوب می‌شود.
 
سرمربی عمان پل‌لوگن، مربی 51ساله فرانسوی است که از سال 2001این سمت را بر عهده دارد.
 
نخستین بازی عمان در سال 1965بود که با 15گل از سودان شکست خوردند. بهترین پیروزی عمان به سال 2001 برمی‌گردد که با 12گل لائوس را شکست دادند و بدترین شکست این تیم هم در سال 1966 بود که 21بر صفر از لیبی شکست خوردند.
 
تیم ملی عمان تاکنون دو بار در جام ملت‌های آسیا حضور داشته و مقام قابل توجهی کسب نکرده و سابقه حضوردر جام جهانی را هم نداشته اند.
 
ایران در این دیدار خسرو حیدری را به دلیل سرماخوردگی در اختیار ندارد و عمان هم عبدالعزیز المقبالی مهاجم خود و عزان‌البلوشی مدافع تیم خود را به دلیل شرکت دربازی‌های ارتش‌های جهان در اختیار ندارد.
 
تیم ملی عمان قطعا مهمترین رقیب ایران در این گروه محسوب می‌شود و اگر تیمی بتواند برای ایران در راه صعود به مرحله بعد مشکل ایجاد کند، عمان خواهد بود ولی امیدوارم در بازی پنجشنبه شاگردان کی‌روش دست پر از ورزشگاه سلطان ‌قابوس بیرون آیند.
 
ترکیب:
علیرضا حقیقی ، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، وریا غفوری ، احسان حاجی صفی، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، وحیدامیری، مهدی طارمی و سردار آزمون.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۴
حريف قابل احتراميه وايران بايد مراقب اين تيم باشه.واگه ميخواد پيروز ميدان بشه بايد هجومي بازي کنه تا حريف ازقدرت بدني کم بياره.
آخرین اخبار