تبریز؛

مناطق آزاد و ویژه مبادی اصلی ورود داروهای تقلبی

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت در حوزه سلامت و تامین امنیت غذایی مردم به هیچ وجه کوتاهی و مماشات نخواهد کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر رسول دیناروند ظهر امروز در همایش سراسری معاونان غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در تبریز گفت : دریافت کالا و غذای سالم حق مردم است و به هیچ عنوان آلودگی در محصولات غذایی تولیدی پذیرفتنی نیست .

به گفته وی تاکید بر کیفی سازی و تولید محصولات استاندارد دلیل بر مخالفت با صنعت نیست چرا که با ارتقای کیفیت تولید می توان اشتغال را هم تقویت کرد.

دیناروند تصریح کرد : وقتی وزارت بهداشت اعلام می کند، فلان آب معدنی حاوی نیترات است و یا استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع است ، این موضوع به آن معناست که صنعتگر باید خود را به تولید محصول با کیفیت بالا ملزم بداند.

وی قاچاق محصولات دارویی و کالاهای تقلبی را یکی از مشکلات مهم حوزه غذا و دارو اعلام کرد و گفت: متاسفانه قاچاق دارو و محصولات بهداشتی تقلبی، به یک معضل نهادینه شده در کشور تبدیل شده است.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود : بازارچه های مرزی، مناطق آزاد و مناطق ویژه یکی از مبادی ورود کالاهای تقلبی است و در برخی از مناطق آزاد هم صدور ترخیص کالاهای سلامت بدون تائید وزارت بهداشت انجام می شود .

وی معاونان غذا و داروی دنشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور را به برخورد با مراکز عرضه ی کالاهای تقلبی و قاچاق ملزم کرد و گفت : متاسفانه پای کالاهای قاچاق در حوزه دارو و بهداشت به عطاری ها، سوپرمارکتها و چرخیهای سر خیابان کشیده باز شده است .

همایش دو روزه معاونان غذا و داروی 60 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور با هدف بررسی راهکارهای تامین امنیت غذایی ، نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی، تجویزمنطقی دارو و چالش های مرتبط با حوزه مدیریت دارو، به میزبانی تبریز در حال برگزاری است .
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.