ارومیه؛

راه اندازی کمپین غذای سالم در مدارس کشور

کمپین غذای سالم در مدارس کشور راه‌اندازی می‌شود

راه اندازی کمپین غذای سالم در مدارس کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع امنیت غذایی و رسیدگی به امور بوفه‌های مدارس از موضوعاتی است که مورد توجه وزارت‌ آموزش و پرورش قرار داشته و علاوه بر آن کمپین آموزش غذای سالم نیز راه‌اندازی می‌شود

مهرزاد حمیدی" در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ورزش حق 13 میلیون دانش‌آموز است اظهار داشت: آموزش و پرورش نباید خود را محدود به 100 هزار دانش‌آموز کند و در این رابطه آموزش و پرورش تاکید بسیاری بر پرورش نسل دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: درس تربیت‌بدنی محور فعالیت‌های آموزش و پرورش است چون هر چه کیفی‌تر برگزار شود آثار مثبتی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال چهار میلیون دانش‌آموز در المپیادهای ورزشی شرکت می‌کنند تصریح کرد: در این رابطه یک و نیم میلیون نفر دانش‌آموز نیز در برگزاری این المپیاد مشارکت می‌کنند.

حمیدی افزود: از 10 آبان ماه ورزش صبحگاهی در تمامی مدارس کشور برگزار و مراسم ملی آن در یکی از مدارس تهران اجرا می‌شود و در این باره مسابقات درون مدرسه‌ای نیز از همین تاریخ آغاز می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با هدف فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان، بحث حیات پویا و پایاب در مدارس پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کانون‌های ورزشی به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است اظهار داشت: در این رابطه هشت هزار کانون درون مدرسه‌ای و سه هزار کانون برون مدرسه‌ای پیش‌بینی شده است.

حمیدی با بیان اینکه مدارس تخصصی ورزش در کشور پیش‌بینی می‌شود تصریح کرد: در این زمینه 196 مدرسه والیبال و بسکتبال مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با حمایت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های بخش سلامت آموزش و پرورش افزود: موضوع امنیت غذایی و رسیدگی به امور بوفه‌های مدارس از موضوعاتی است که مورد توجه وزارت‌خانه قرار داشته و علاوه بر آن کمپین آموزش غذای سالم راه‌اندازی می‌شود.

حمیدی با تاکید بر جداسازی سرویس‌های بهداشتی از آبخوری‌ها اظهار داشت: خوشبختانه در 80 درصد مدارس این مهم انجام شده و سایر آنها نیز در آینده نزدیک انجام می‌گیرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون وزارت آموزش و پرورش موضوعاتی همچون آموزش بهداشت فردی، بحث غربالگری، بهداشت و سلامت دهان و دندان و آموزش مراقبان بهداشت را دنبال می‌کند.

حمیدی با اشاره به کمبود معلمان ورزشی در سطح مدارس افزود: هم‌اکنون برای 13 میلیون نفر دانش‌آموز 33 هزار دبیر ورزشی وجود دارد که البته شاخص قابل قبولی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.