رزاق الحیدری: غرب برای اثبات حسن نیتش به ائتلاف چهارجانبه بپیوندد

نماینده پارلمان عراق از غرب خواست برای اثبات حسن نیتش در جنگ با داعش به ائتلاف روسیه، ایران، عراق و سوریه بپیوندد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رزاق الحیدری از کشورهای غربی و آمریکا خواست برای اثبات حسن نیت خود در جنگ با تروریسم به ائتلاف چهارجانبه شامل ایران، روسیه، عراق و سوریه که به تازگی برای جنگ با گروه تکفیری صهیونیستی داعش تشکیل شده است بپیوندند.

الحیدری گفت: « غربی ها و آمریکایی ها خود را به ایجاد ائتلافی بر ضد داعش در عراق و سوریه ملزم کردند ولی این ائتلاف هرگز موثر واقع نشد و کارآیی نداشت بنابراین ما از آن ها ( غرب ) می خواهیم اگر در خصوص نبرد با داعش صادق و جدی هستند به ائتلاف چهارجانبه در عراق بپیوندند و اتاق عملیات مشترکی با حضور همه برای نابودی همیشگی داعش ایجاد کنند.»

بر این اساس بغداد میزبان مرکز هماهنگی و همکاری امنیتی و اطلاعاتی با حضور مشترک ایران، روسیه، سوریه و عراق می شود. ماموریت این مرکز جمع آوری و تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با داعش و همچنین تحلیل این اطلاعات در خصوص وضع کنونی در منطقه خاورمیانه ( غرب آسیا ) برای مبارزه بهتر با تروریسم است. اطلاعات به دست آمده بسیار فوری در اختیار روسای ستادهای ارتش در کشورهای ذیربط می شود.

وی افزود غربی ها از جمله آمریکا ، انگلیس و فرانسه معاهده های متعددی با عراق امضا کرده اند. این معاهده ها مشخص و در خصوص همکاری های نظامی ، امنیتی و اقتصادی است. یکی از مهم ترین بندهای مندرج در این معاهده ها آموزش نیروهای ارتش عراق است.

الحیدری تاکید کرد روس ها و در طول تاریخ برای خاورمیانه و جهان و در محافل و شرایط مختلف ثابت کرد ه اند بسیار صادق تر از غربی ها هستند. حتی معاهدات راهبری که روسیه پیشتر با عراق و مصر و دیگر کشورها امضا کرده است اعتبار و مقبولیت خود را ثابت کرده است و این یعنی روس ها بیشتر از آمریکا و کشورهای غربی به تعهدات شان پایبند هستند و به آن عمل می کنند.

این نماینده پارلمان عراق بار دیگر جامعه بین المللی را به اتحاد در برابر داعش و کمک به کشورهای زیان دیده از حملات تروریست ها فراخواند و تاکید کرد: «ما با همه ابزار موجود و از هر کشوری که معتقدیم جدی و صادق خواهد بود می خواهیم که از ما در مقابل داعش و نابودی تروریسم در عراق و منطقه حمایت کند و البته این مشروط به این است که حاکمیت ملی عراق و تمامیت ارضی آن مخدوش نشود زیرا این مورد برای ما خط قرمز است.»

وی از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست موضع قاطع، جدی و صریحی اتخاذ کند و از روسیه بخواهد مواضع داعش در عراق را هدف قرار دهد و همانگونه که کمر داعش در سوریه را شکست کمر آن را در عراق نیز درهم شکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار