اتحادیه اروپا در مورد تمدید تحریم ها علیه روسیه تصمیم می گیرد

اتحادیه اروپا قرار است درباره تمدید تحریم های اقتصادی علیه روسیه در ارتباط با مداخله مسکو در بحران اوکراین تصمیم بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفیران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در نشستی که برای نهم دسامبر پیش بینی شده است، به لحاظ سیاسی این تصمیم را تصویب کنند که به آغاز روند تمدید رسمی تحریم ها در روزهای آینده منجر خواهد شد.

یک منبع دیپلماتیک در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «ما در جهت تمدید شش ماهه مجازات ها حرکت می کنیم ». این منبع همچنین تصریح کرد « این موضوع در نشست اواسط دسامبر شورای اروپا مطرح نخواهد شد، بلکه پیش از آن حل و فصل خواهد شد».

اتحادیه اروپا در سال 2014 تحریم هایی را علیه همه بخش های اقتصاد روسیه به منظور تنبیه مسکو به دلیل مداخله در اوکراین و کمک به جدایی طلبان اوکراینی طرفدار روسیه در شرق اوکراین، اعمال کرد.

این مجازات ها به ویژه بانک ها، شرکت های دفاعی و بخش های نفتی روسیه را هدف گرفته است که در پایان ژانویه مدت آن خاتمه می یابد.

بعد از امضای توافقنامه مینسک در فوریه 2015 که آتش بس و مجموعه تدابیر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را برای حل بحران اوکراین پیش بینی کرده است، اروپایی ها به طور نظام مند تصمیم های خود را درباره مجازات ها، به اجرای این توافقنامه ها مرتبط کرده اند.

اروپایی ها در انتظار این هستند که ببینند انتخابات در سرزمین های تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه که قرار است در نیمه اول سال 2016 برگزار شود، به چه نحوی برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار