مامور اطلاعاتی سابق لبنان: پیام مخالفان سوری را به روسیه انتقال دادیم

یک مامور سابق اطلاعاتی لبنان گفت از روسیه خواسته شده در حملات خود، مخالفان سوری را هدف قرار ندهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ناجی نجار، مامور سابق دستگاه اطلاعاتی لبنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24، درباره حملات هوایی روسیه در سوریه مدعی شد راهبرد روسیه راه به جایی نمی برد.

به گفته وی این حملات هوایی نه تنها موجب نابودی داعش نمی شود بلکه موجب قوت گرفتن آن خواهد شد.

نجار افزود: براساس اطلاعات میدانی ما اهداف زیادی هدف قرار گرفته که متعلق به داعش نیست. آنها متعلق به ارتش سوریه آزاد است. اهداف غیرنظامی همچون مساجد و بیمارستان ها نیز هدف قرار گرفته است. ما در این باره با روس ها صحبت کرده ایم. آنان می گویند در آنجا کسانی پناه گرفته بودند و سلاح وجود داشت.

وی تاکید کرد: پیامی که می خواهیم به صراحت به روس ها انتقال دهیم این است که قیام سوریه ضد روسیه نیست بلکه علیه اسد است. روس ها نمی خواهند تجربه افغانستان در سوریه تکرار شود. سوریه همچون افغانستان نیست و آنچه رخ خواهد داد هم خشونت بارتر و هم طولانی تر خواهد بود. اگر افغانستان هفت، هشت میلیون نفر جمعیت داشت، سوریه بیست میلیون مخالف دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما پیام خود را به روشنی به روسیه انتقال داده ایم و فضای بسیار مثبتی وجود داشت. ما از آنان خواستیم رفتار خود را در قبال اپوزیسیون سوریه تغییر دهند.

این مامور اطلاعاتی پیشین لبنان تصریح کرد: جلسه ای با بوگدانف (معاون وزیر خارجه روسیه) چند روز قبل در پاریس برگزار شد. ما پیام اپوزیسیون سوریه را به روس ها انتقال دادیم. آنها نباید ارتش سوریه آزاد را با داعش اشتباه بگیرند. ارتش سوریه آزاد هنوز وجود دارد.

نجار یادآور شد: متاسفانه آمریکا از همه گروه ها در سوریه به غیر از ارتش آزاد حمایت کرد. در مورد داعش کمی اغراق شده است. استان رقه، پایتخت داعش پانصد هزار نفر جمعیت دارد. داعش چند نفر نیرو در آنجا دارد. آیا از ده هزار نفر بیشتر است؟ اگر شما بخشی از این پانصد هزار نفر را با خود همراه کنید، (نابودی داعش) زمان زیادی نمی برد.

وی در پایان گفت: اما این حملات هوایی که به غیرنظامیان آسیب می زند و موجب می شود آنان با داعش متحد شوند. این کار موجب می شود داعشی که حدود پنجاه هزار نفر نیرو دارد، صاحب صدها هزار نفر شود. در حالی که ائتلاف آمریکایی نتوانست این پنجاه هزار نفر را کنترل کند، اگر این نیروها به چند صد هزار نفر برسد، چه اتفاقی می افتد. این به معنای هرج و مرج کامل خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار