دو اقدام شهرداری تهران در ورزقان/نحوه هزینه کرد اعتبار ۴ میلیاردی

شهردار تهران نحوه هزینه کرد اعتبار ۴ میلیارد تومانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران برای منطقه زلزله زده ورزقان را تشریح کرد.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که دلایل ورود شهرداری تهران برای تکمیل چند پروژه بزرگ در ورزقان، اهر و هریس چه بوده است، گفت: موج اصلی کمک به مردم زلزله زده ورزقان، هریس و اهر در واقع پس از سفر مقام معظم رهبری و تاکید به رسیدگی به این مناطق بود.

وی تاکید کرد: مردم ایران مردمانی هستند که بویژه در شرایط بحرانی صفا و صمیمیت خود را به شکل تمام و کمال نشان می دهند و با توجه به همین دو مسئله مردم تهران و به تبع آن شهرداری تلاش کردند تا کمکی به مردم زلزله زده این منطقه بکنند.

قالیباف با اشاره به تمرکز بر سه منطقه زلزله زده در استان آذربایجان شرقی گفت: مرکز زلزله یعنی ورزقان بود و اهر و هریس هم آسیب هایی دیده و مشکلاتی داشتند که ما تمرکزمان را بر این مناطق گذاشتیم.

شهردار تهران با بیان اینکه کارهای شهرداری بر دو محور اصلی استوار بود، گفت: ما از لحظه ورود به منطقه کارهایمان را به دو بخش اصلی تقسیم کردیم؛ اول بخش مربوط به کارهای روزانه مانند کمک های جاری، پشتیبانی مواد غذایی، نظافت شهری و.. که شهرداری تهران ۹ ماه این مسئولیت ها را برعهده گرفت.

وی افزود: بخش دوم کار ما به ثمر رساندن پروژه های بزرگ بود که در این زمینه ما چند پروژه بزرگ را به ثمر رساندیم؛ بوستان ولایت را در اهر با ۱۴ هکتار همراه با تجهیزات و مبلمان شهری تکمیل کردیم. در هریس و شهر خواجه دو بوستان را به اتمام رساندیم و در ورزقان هم چون مسجد جامع این شهر به طور کامل تخریب شده بود، مسئولیت ساخت مسجد و مصلی را برعهده گرفتم

قالیباف با اشاره به اعتبارات این طرح ها گفت: این طرح ها با ۴ میلیارد تومان مصوب شورای اسلامی شهر تهران و همچنین کمک های مردمی تکمیل شد.

منبع : مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، ورزقان ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار