پلیس ترکیه سردبیر یک روزنامه نزدیک به مخالفان دولت را به اتهام «توهین» به رئیس جمهور، دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ترکیه جمعه شب سردبیر یک روزنامه انگلیسی زبان نزدیک به مخالفان را به اتهام «توهین» به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شبکه‌های اجتماعی دستگیر کرد.

مأموران پلیس ، که لباس غیرنظامی به تن داشتند ، جمعه شب «بلند کنش» سردبیر روزنامه تودیز زمان را در دفتر این روزنامه مقابل صدها کارمند روزنامه و همکار او که پلارکاردهایی با شعار «رسانه‌های آزاد ساکت نخواهد شد» در دست داشتند، دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش ، ‌بلند کنش با خودرو به کاخ دادگستری استانبول منتقل شد.

یک قاضی جمعه بعد از ظهر به درخواست دادستانی دستور بازداشت کنش را که برای ارسال رشته توییت‌هایی در ماه اوت تحت پیگرد قرار گرفته بود، صادر کرد.

سردبیر روزنامه تودیز زمان، نسخه انگلیسی زبان روزنامه زمان که پرفروش‌ترین روزنامه در ترکیه است، ماه ژوئن (تیر) گذشته برای ارسال توییت دیگری که توهین به اردوغان تلقی شده بود، به 21 ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود.

گروه رسانه‌ای زمان ، نزدیک به فتح الله گولن متحد سابق اردوغان است ، که در پی افشای فساد دولت اردوغان در اواخر سال 2013 به دشمن شماره یک او تبدیل شد.

اردوغان که اوت 2014 به ریاست جمهوری ترکیه رسید، از زمان به قدرت رسیدن در سال 2003 شکایت‌ها علیه مخالفانش از رقبای سیاسی گرفته تا خبرنگاران، هنرمندان یا شهروندان عادی را برای تهمت زدن یا توهین به خود افزایش داده است. 

دولت ترکیه که از سال 2002 قدرت را در دست دارد، مرتب به علت حملاتش به آزادی مطبوعات در ترکیه با محکوم می شود.
در هفته‌های اخیر، پلیس دفاتر چند رسانه را بازرسی کرد همچنین تحقیقات قضایی برای «تبلیغات تروریستی» در حمایت از پ ک ک به ویژه علیه گروه دوغان، مالک روزنامه حریت و شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک انجام شد.
انتخابات پارلمانی زودهنگام ترکیه قرار است اول نوامبر برگزار شود.


 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
با سلام و تشکر از خبر رسانیهای بروزتان
آخرین اخبار