شهردار تهران گفت: با تولید گل و گیاه میـ‌وانیم به اقتصاد کشور کمک کرده و نقش موثری در این خصوص داشته باشیم.

 
صنعت گل و گیاه به اقتصاد کشور کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه که امروز شنبه با حضور جمعی از مسئولان شهری در بوستان گفتگو برگزار شد با بیان این که حفظ و توسعه فضای سبز یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تهران در سال‌های اخیر بوده است اظهار کرد: در حال حاضر سرانه‌ای فضای سبز  از نهمین متر به پانزده نیم متر افزایش پیدا کرده و این امر در سطح شهر مشهود است. 
 
وی با بیان این که در بعضی از نقاط شهر شاهد تخریب فضای سبز و قطع درختان بوده‌ایم، افزود: شهرداری تهران سال‌هاست که با افراد سود جو درگیر است و با افرادی که باعث تخریب فضا سبز می‌شود به شدت برخورد می‌کند. 
 
شهردار تهران با تاکید بر این که در حوزه کمر بند سبز میزان سرانه از 22 هزار هکتار 28 هکتار افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: زمانی که میزان سرانه فضا سبز به 50 هزار هکتار برسد پروژه فضا سبز تهران تکمیل می‌شود. 
 
قالیباف با بیان این که در حال حاضر بوستان‌های داخلی به دو برابر افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: امروز بوستان دوستار کودک در منطقه 18 که مختص به جوانان 13 تا 14 سال است همزمان با افتتاح نمایش گل و گیاه به بهره‌برداری رسید. 
 
وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه فصلی گل و گیاه گفت: صنعت گل و گیاه به اقتصاد کمک می‌کند و مردم در سال‌های اخیر از نمایشگاه گل و گیاه استقبال بی نظیری داشته‌اند. 
 
شهردار تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به اقداماتی  برای تعطیلی کارخانه شن و ماسه منطقه 18 و 19 انجام شده است تاکید کرد: ما به شدت پیگیر موضوع تعطیلی کارخانه شن و ماسه و همچنین روغن نباتی هستیم، اما رای قطعی تعطیلی کارخانجات را قوه قضاییه تعیین می‌کند. 
 
شهردار تهران اضافه کرد: بعد از تعطیلی کارخانه شن و ماسه طرحی برای پر کردن چاله‌های آن منطقه داریم. 
 
قالیباف در پایان بر تاکید بر این که آلودگی هوا یکی از معضلات اساسی در تهران محسوب می شود، تصریح کرد: ما برای این خروج این امر حمل و نقل عمومی (بی ار تی و مترو) را توسعه داده‌ایم و همچنین از منابعی که باعث تولید آلایندگی در شهر می‌شوند جلوگیری می‌کنیم. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قالیبافت ، کشور ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار