گرگان،

تدوین دایره‌المعارف گلستان در موسسه فرهنگی میرداماد

قائم مقام موسسه فرهنگی میرداماد از تدوین دایره‌المعارف گلستان در موسسه فرهنگی میرداماد خبر داد.

تدوین دایره‌المعارف گلستان در موسسه فرهنگی میردامادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ احمد خواجه نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده فرهنگی، پژوهشی و علمی در این موسسه گفت: یکی از مهمترین اقدامات پژوهشی در حال انجام در این موسسه، تدوین دایره المعارف استان گلستان است که جلد نخست آن در حال ویرایش است.

وی عنوان کرد: در این دایره المعارف حداقل ۴۰۰ مقاله گردآوری شده از آداب، سنن، فرهنگ و تاریخ استان گلستان گنجانده شده است.

خواجه نژاد همچنین از جمع آوری ۱۲۰ هزار سند تاریخی مرتبط با این استان خبر داد و افزود: این اسناد پس از تدوین و انتشار در اختیار محققان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

قائم مقام موسسه فرهنگی میرداماد ادامه داد: کتابخانه این موسسه با بهره مندی از ۱۰۰ هزار جلد کتاب و نشریه، بزرگ ترین کتابخانه در استان های شمالی کشور به شمار می رود و توانسته بخشی از نیازهای علمی و پژوهشی پژوهشگران منطقه را پاسخ دهد.

همایش ضرورت های ملی وحدت مذاهب از نگاه رسانه امروز با حضور علمای اهل سنت و تشیع استان گلستان، مدیران سرپرستان خبرگزاری مهر و خبرنگاران آن از سراسر کشور در موسسه فرهنگی میرداماد گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.