فعال سازی ۳۰ هزار تشکل یاوران امداد در مدارس کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از فعال سازی ۳۰ هزار تشکل یاوران امداد در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ، حمیدرضا کفاش اظهارکرد: ترویج فرهنگ نوع دوستی و انجام امور خیریه یکی از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است که باید با مشارکت دانش آموزان و به شکل سازمان یافته انجام پذیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یاوران امداد از تشکل های وابسته به این سازمان است و در عین حال متعلق به تمامی دانش آموزان می باشد و همه آنهایی که دل در گرو خداپرستی و انسان دوستی دارند می توانند عضو این تشکل شده و خود را در جریان فعالیت های عام المنفعه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مجمع خیرین دانش آموز، برگزاری جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری، تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت با کمک انجمن اولیاء و مربیان و نیز تشکیل گروه های علمی جهت کمک به دانش آموزانی که از توان درسی بالایی برخوردار نیستند، از فعالیت های این تشکل است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از تلاش کمیته امداد امام خمینی(ره) در حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، افزود: وقت آن رسیده که تمامی امور را به دانش آموزان واگذار کرد، چراکه مقام معظم رهبری نیز تأکید دارند در تمامی عرصه ها ، کار را به نوجوانان و جوانان بسپاریم.

کفاش افزود: در معاونت پرورشی و فرهنگی ، اگر فقط یک کار را انجام دهیم و آنهم واگذاری امور به خود دانش آموزان و تغییر نقش مربیان از متصدیان به راهبران تربیتی باشد ، این مهم کار بزرگی است.

منبع : مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار