امدادگری جزو مشاغل سخت محسوب شود/بررسی طرح جانباز و شهید خدمتی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به دشواری ماموریت هایت امدادی، بر ضرورت قرار گرفتن امدادگری جزو مشاغل سخت، تاکید کرد.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر ناصر چرخساز با اشاره به درگذشت امدادگر همدانی در ماموریت، اظهارداشت: نیاز است که امدادگری جزء مشاغل سخت محسوب شود و امدادگرانی که در عملیات جان خود را از دست می دهند یا مجروح می شوند به عنوان شهید و جانباز محسوب شوند.

وی گفت: وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر امداد و نجات در حوادث است.

چرخساز ادامه داد: بر اساس بعد حادثه خیزی، تعداد شهرها، روستاها، راه های مواصلاتی و...، پایگاه های امدادی هلال احمر را ایجاد کرده ایم که بتوانیم پاسخگوی حوادث باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر ۴۷۰ پایگاه ثابت در نقاط مختلف کشور دارد که این تعداد با توجه به فصول مختلف سال و طرح های امدادی هلال احمر تا ۱۴۰۰ پایگاه افزایش پیدا می کند.

چرخساز در ادامه تاکید کرد: در زمان هایی که حادثه ای رخ نداده، جمعیت هلال احمر با وزارت بهداشت و اورژانس در ارائه خدمات در جاده ها همکاری می کند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به سختی کار امدادگران و نجاتگران گفت: نیاز است که امدادگری جزء مشاغل سخت محسوب شود و عزیزان امدادگر که بعضا در حین حادثه و در صحنه های عملیات جان خود را از دست می دهند یا دچار عارضه می شوند به عنوان شهید و جانباز محسوب شوند.

چرخساز به درگذشت امدادگر و نجاتگر توانمند همدانی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه، طرح جانباز و شهید خدمتی مورد بررسی و تصویب قرارگیرد.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس اساسنامه؛ خدمات و کارکرد هلال احمر داوطلب محور است و ۵۱ هزار نجاتگری که دوره های تخصصی نجات و رهاسازی را گذرانده اند با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوالی که به مشکل کمبود نیروی امدادی در پایگاه ها اشاره داشت، گفت: حداقل دونفر در هر پایگاه امدادی باید حضور و فعالیت داشته باشند که کمبود نیروها در پایگاه های امدادی تا دو ماه آینده با استخدام نیروهای داوطلب فعال پایگاه ها برطرف می شود.

چرخساز افزود: در تلاش هستیم تا در هر پایگاه امدادی، خودروی رسکیوآمبولانس داشته باشیم که خرید آن در دستور کار این جمعیت است و خوشبختانه مجوز خرید این خودروها از هیئت دولت گرفته شده و تا چند ماه آینده به خودروهای امدادی هلال احمر اضافه خواهند شد.

منبع : مهر

انتاهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار