کرمان؛

دفترامورکنسولی دانشجویان غیر ایرانی در استان کرمان دائر می شود

مدیر کل دانشجویان خارجی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: دفتر امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی در استان کرمان ایجاد می شود تا از این طریق امور مربوط به این دانشجویان انجام شود و ترددها به تهران کاهش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ صمد حاج جباری در اولین همایش تخصصی دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی در استان کرمان که با محوریت دستاوردهای مهاجرت و نقش دانشجویان در پروسه بازسازی افغانستان د رمحل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد، افزود: 80 سال از عمر تاریخچه آموزش عالی ایران می گذرد و این روند رو به رشد است.

وی با اعلام اینکه در بین 700 دانشگاه برتر دنیا، 12 دانشگاه آزاد اسلامی ایران جزء دانشگاه های برتر و اول شناخته شده اند، خاطرنشان کرد: ما به دانشجویان افغان به چشم دانشجویان ایرانی نگاه می کنیم و از آنجایی که 80 درصد شهریه شبانه را ملاک برای دانشجویان ایرانی قرار داده ایم از دانشجویان غیر ایرانی نیز به ویژه اتباع افغان 80 درصد شهریه ها را دریافت می کنیم که صرف سوبسیدهایی می شود که به دانشجویان ارائه می دهیم.

جباری یادآور شد: برخی دانشجویان افغانستان اگر بخواهند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، امسال اجازه انتخاب رشته هم دارند.

وی افزود: دانشجویانی که پذیرفته می شوند باید از سفارت افغانستان پاسپورت دریافت کنند در غیر اینصورت تحصیل آنها بدون پاسپورت دچار مشکل می شوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.