شهرکرد؛

پوستر حجاج جان باخته چهارمحال و بختیاری در حادثه منا

18 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری در حادثه تلخ و اندوهبار منا جان خود را از دست دادند.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ 18 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری در حادثه تلخ و اندوهبار منا جان خود را از دست دادند.

 

تا کنون پیکر پاک 10 تن از این مهاجران الی الله (حاج محمد جواد فیاض، حاج هرمز داودی کرانی، حاج علی حسین ولی پور دستنایی، حاج عیدی محمد عزیزی سورشجانی، حاج بهرام بهرامیان، حاج عبدالمحمد ستاری، حاج علی اصغر مهرابی سلمی، حاج عبدالصالح جهانبازی، حاج گشتاسب رستمی فرادنبه و حاج فرهاد نجفی) تشییع و خاکسپاری شده است.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند که 405 نفر آنها از استان چهارمحال و بختیاری بودند.

در پی فاجعه دلخراش و مرگبار صبح روز پنج شنبه 2 مهرماه جاری مصادف با عید سعید قربان، بر اثر ازدحام جمعیت در مناسک رمی جمرات در صحرای منا، متأسفانه بیش از 4 هزار و 700 نفر از حجاج، کشته و زخمی شدند.

آمار نهایی جان باختگان ایرانی در این فاجعه مصیبت بار نیز 464 نفر اعلام شد.

در پی سقوط یک دستگاه جرثقیل به دلیل باد و طوفان شدید در محوطۀ مسجدالحرام، در ساعت ۱۷:۱۰ (به وقت مکه مکرمه) روز جمعه ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۴ و 27 ذی القعده 1436 (۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵) هم ۱۰۷ نفر کشته و ۲۳۸ نفر مجروح شدند که 11 نفر از جان باختگان و 32 نفر از مجروحین این حادثه نیز از زائران ایرانی بودند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.