تکذیب احضار 13 معلم ایرانی به دادگاه امارات/ مذاکرات برای آزادی معلمان دستگیر شده ادامه دارد

مذاکرات میان آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه با مسئولان دستگاه قضایی امارات برای آزادی 9 معلم دستگیر شده در امارات ادامه دارد و اضافه شدن 13 معلم دیگر به این جمع و احضارشان به مراجع قضایی امارات کذب است.

رسول پاپایی معاون رسانه‌‌ای روابط عمومی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ضمن تکذیب احضار 13 معلم ایرانی به دادگاه کشور امارات  علاوه بر 9 معلم دستگیر شده ، گفت: روز گذشته 9 معلم مدارس ایرانی امارات توسط پلیس این کشور به بهانه عدم در دست داشتن مجوز برای حضور در العین دستگیر شدند.

معاون رسانه‌‌ای روابط عمومی آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس مجوز رسمی دولت امارات به سرپرست کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در امارات به معلمان ایرانی اجازه داده شده که در امارت‌های مختلف این کشور تا پایان سال 2016 فعالیت آموزشی و مدرسه‌داری داشته باشند و حضور معلمان ایرانی در مدارس العین با ویزای دبی اتفاق جدیدی نیست و سالهاست معلمان ایرانی به همین شکل در العین تدریس می‌کنند. 

وی افزود: براین اساس، شکایت وزارت کار این کشور و اقدام پلیس امارات در راستای دستگیری معلمان ایرانی تنها بهانه‌تراشی است و وجاهت قانونی ندارد. 
 
پاپایی ادامه داد: آموزش و پرورش با همکاری وزارت امور خارجه از لحظه بازداشت معلمان در حال رایزنی با مسئولان دستگاه قضایی این کشور برای آزادی معلمان است و اقدامات حمایتی از قبیل معرفی وکیل و هماهنگی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات انجام شده است.  

معاون رسانه‌ای روابط عمومی آموزش و پرورش اظهار داشت: تا این لحظه پیگیری ها برای آزادی معلمان ادامه دارد و امیدواریم در اسرع وقت شاهد حل این مشکل و آزادی معلمان باشیم. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: بازداشت ، معلمان ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
چرا وزیر آموزش وپرورش در این موارد پیداش نمی شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
این اماراتم شورشو در آورده ! آخه کجای دنیا معلم رو دستگیر می کنن که اونجا این اتفاق می افته.
آخرین اخبار