آبادان؛

شدت بخشیدن به نظارت برکارخانه تولیدی موادغذایی در خوزستان

در خوزستان کار نظارت برکارخانه تولیدی مواد غذایی شدت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهوازگفت:غذا، ابتدایی‌ترین نیاز انسانی و نقش اساسی آن انکار ناپذیر بوده و همچنین عدم دسترسی بدن به مواد اصلی غذایی باعث ایجاد انواع بیماری‌های جسمی و روانی می‌شود.

حسین برزگر با اشاره به اینکه با پیشرفت دانش، صنعت و تکنولوژی نوین، تغذیه انسان نیز دست خوش تغییراتی شده است، افزود: به همین دلیل روز جهانی غذا که امسال مصادف با هفتادمین سالگرد تأسیس فائو است، شعار «حمایت اجتماعی و کشاورزی شکستن چرخه فقر در مناطق روستایی» توسط این سازمان نامگذاری شده است.

وی گفت: محصولات خوراکی عرضه شده باید مطابق ضوابط و قوانین سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید و دارای پروانه ساخت معتبر باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهوازعنوان کرد:برنامه‌های این معاونت در روز 25 مهرماه جاری شامل نواختن زنگ سلامت غذا در مدارس اهواز همزمان با سراسر کشور، برگزاری زنگ آموزش با موضوع نواختن زنگ صبحانه سالم و کامل در مدارس ابتدایی با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی برای دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم است.

برزگر افزود: توزیع بروشورهای آموزشی در مدارس استان خوزستان نیز از دیگر برنامه این معاونت در روز جهانی غذا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.