مشهد؛

افزایش نظارت بر مراکر عرضه و تولید موادغذایی در آستانه ایام محرم و صفر

مدیر‌گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در آستانه ایام محرم و صفر نظارت بر مراکر عرضه و تولید موادغذایی در استان خراسان رضوی افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی‌اصغر حسنی در همایش بهداشت محیط از پلمب بیش از 1000 واحد از اماکن غیر‌بهداشتی در یک سال گذشته در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد افزود: به منظور آغاز نظارت و کنتری مراکز بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد 338 تُن مواد غذایی فاسد و غیر‌بهداشتی معدوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از 4000 بازدید از مراکز بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است که از این تعداد 18 هزار مورد به مراجع قضایی گزارش شده است، ادامه داد: در مدت زمان ذکر شده به خصوص در ایام آخر صفر و نوروز 94 تعداد 1005 واحد از اماکن غیر‌بهداشتی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پلمب شده‌اند.

مدیر‌گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در جهت مبارزه با دخانیات کارگروه ویژه کنترل و کاهش دسترسی به دخانیات تشکیل شده است و در راستای تشکیل آن، جمع‌آوری بسیاری از مراکز عرضه قلیان فاقد پروانه انجام شده است.

حسنی اضافه کرد: همچنین ممنوعیت استفاده از قلیان و سیگار با همکاری دستگاه قضایی در بسیاری از پارک‌ها خصوصا پارک ملت، وکیل‌آباد و کوهسنگی به خوبی در حال اجرا است که خوشبختانه شاهد رضایت‌مندی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان ارائه خدمات تلفنی 1490 و 190 به شهروندان برای اعلام شکایات تلفنی وجود دارد، عنوان کرد: در سال جاری تاکنون 3021 مورد تماس تلفنی مبنی بر شکایت و اعلام تخلفات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است ولی ممکن است تمام این تماس‌ها واقعیت نداشته باشد.

حسنی به اجرای طرح خود‌اظهاری و خود‌کنترلی صنوف اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح 132 مورد کلر‌سنجی و 400 مورد میکروب‌روبی آب استخرها توسط خود مدیران استخر‌ها انجام شده است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.