رابرت فورد: ممکن است 400 هزار سوری دیگر در جنگ کشته شوند

سفیر سابق آمریکا در سوریه پیش بینی کرد اگر اقدامی برای توقف درگیری‌های این کشور صورت نگیرد، 300 تا 400 هزار سوری دیگر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ "رابرت فورد،" سفیر سابق آمریکا در سوریه، درباره علت استعفای خود از این پست اظهار داشت: دلیلش این بود که دیگر نمی‌توانستم از سیاست‌های دولت آمریکا در سوریه دفاع کنم. وی سپس سه بار تکرار کرد که می‌داند سیاست آمریکا "کارآمد" نیست.
 
رابرت فورد پس از آن استعفا کرد که مقامات آمریکایی اعلام کردند "باراک اوباما،" رئیس جمهور این کشور، طرح آموزش و تجهیز مخالفان "میانه‌رو" سوریه را تایید کرده است. این برنامه 500 میلیون دلاری در روزهای گذشته به پایان رسید زیرا با گذشت مدت زمان زیادی، فقط تعداد اندکی برای مبارزه با تروریست‌های داعش آماده شدند. بسیاری از تسلیحاتی که آمریکا برای شورشیان میانه رو ارسال کرده بود، به دست القاعده و سایر گروه های تروریست افتاد.
 
رابرت فورد در شرایطی که بسیاری از سیاست‌های آمریکا شکست خورده است، تاکید کرد: وسیع‌ترین بحران پناهندگان از جنگ جهانی دوم وخیم‌تر خواهد شد و اگر اجازه دهیم بحران سوریه بدتر شود، حدود 400 هزار نفر دیگر می‌میرند.
 
در ادامه فورد به این مطلب که آیا آمریکا بحران پناهجویان را به درستی مدیریت می‌کند، گفت: این تراژدی انسانی وحشتناک است و تلاش برای مدیریت مشکل پناهجویان در اروپا اصلا مساله پناهجویان را حل نمی‌کند، زیرا علت آن جنگ مصیبت‌بار و ویرانی شهرهای سوریه است که اکنون تعداد کشته‌های آن به بیش از 200 هزار نفر رسیده است. علاوه بر این، آمار آوارگان و کشته شدگان به سرعت افزایش می‌یابد. دوست ندارم این را بگویم؛ اما اگر این روند ادامه یابد 300 هزار و شاید 400 هزار نفر دیگر به تعداد کشته شدگان بحران داخلی سوریه اضافه می‌شوند.
 
فورد معتقد است سوریه به دولت وحدت ملی جدیدی نیازمند است که بتواند به افراط‌گرایی خاتمه دهد و با حمایت بین‌المللی این کشور را دوباره بسازد. وی افزود: شما با این کار نه تنها مانع از خروج بیشتر آوارگان ‌می‌شوید؛ بلکه ساکنان خارج شده سوریه را نیز به بازگشت ترغیب خواهید کرد. بازسازی  سوریه چندین دهه زمان می‌برد.  
 
رابرت فورد در سال‌های 2010 تا 2014 (1389 تا 1393) سفیر آمریکا در دمشق بود. وی اندکی پس از استعفا به سی‌ان‌ان گفت نمی تواند از سیاست آمریکا دفاع کند زیرا این روش قادر به برطرف کردن ریشه‌های درگیری و یا تهدید افراط‌گرایی از سوی داعش نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار