توليد 5 گريد صنعت تاير برای اولين بار در كشور

مدير عامل شركت پتروشيمي صدف از آغاز توليد 5 گريد مورد نياز صنعت تاير براي اولين بار در كشور خبر داد و گفت:اين طرح با سرمايه گذاري 255 ميليون يورويي احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد جزايري مدير عامل شركت پتروشيمي صدف، با اشاره به آغاز عمليات رسمي اجراي اين طرح با حضور معاون وزير نفت در امو پتروشيمي و مديرعامل هلدينگ خليج فارس، در روز آينده خاطرنشان كرد: 102 ميليون يورو از سرمايه مورد نياز اين طرح از طريق گشايش ال سي توسط صندوق توسعه ملي تامين مي شود و مابقي سرمايه گذاري نيز از سوي سهامداران صورت مي گيرد. 

وي در ادامه با اشاره به اينكه اين شركت با هدف توليد سالانه 136 هزار تن ESBR( انواع لاستيك استايرن-بوتادين) در گريدهاي مختلف ايجاد شده است، اظهار كرد:ESBR از استراتژيك ترين محصولات پتروشيمي است كه حدود 70 تا 75 درصد آن در صنعت تاير، 5 درصد براي قطعات لاستيكي، 14 الي 16 درصد براي تجهيزات مكانيكي و 4 درصد براي كالاهاي لاستيكي سخت، كاشي كف و ... استفاده مي شود.

 وی گفت: افزایش امنیت خودرو، حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت از جمله مزایای استفاده از ماده ESBR در صنعت تایرسازی به شمار می آید.

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف با تأکید بر این که واحد ESBR برای نخستین بار در منطقه ساخته خواهد شد، اظهار کرد: بیش از 767 تجهیز بزرگ در این طرح با فناوری بالا و منحصر به فرد استفاده خواهد شد و نیمی از این تجهیزات براساس برنامه ریزی صورت گرفته از تولیدکنندگان داخلی تأمین می شود. 

جزایری با اشاره به تولید سالانه 136 هزار تن ESBR در پتروشیمی صدف تصریح کرد: برای ساخت این پتروشیمی 255 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز است که 102 میلیون یورو از این سرمایه گذاری از صندوق توسعه ملی تأمین و مابقی به صورت ریالی از طریق سهامداران داخلی تأمین می شود.

 وی به تولید و مصرف سالانه 5.2 میلیون تن ماده ESBR در دنیا اشاره کرد و گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته این میزان تا سال 2020 به حدود 7.8 میلیون تن در سال خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف SSBR و ESBR را دو روش امولسیونی و حلالی برای تولید ماده اولیه تایر خودرو دانست و افزود: هم اکنون سالانه 70 هزار تن از این ماده به روش ESBR در کشور تولید می شود. جزایری با اشاره به خیز کشور چین به بازار تایر خودرو گفت: هم اکنون هر تن ESBR در بازار جهانی به طور متوسط 1300 تا 1400 دلار فروخته می شود..

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار