حداد عادل در پیامی درگذشت جاوید اقبال را تسلیت گفت

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی درگذشت جاوید اقبال، فرزند اقبال لاهوری، را تسلیت گفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، جاوید اقبال، فرزند علامه اقبال لاهوری، شاعر بزرگ پاکستانی، درگذشت. به همین مناسبت دکتر غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی، در پیامی خطاب به آقای نورمحمد جانی، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران، درگذشت وی را تسلیت گفت. متن پیام مذکور بدین شرح است:

باسمه‌تعالی
جناب آقای نورمحمد جانی
سفیر محترم جمهوری اسلامی پاکستان در ایران

درگذشت شادروان دکتر جاوید اقبال، فرزند برومند و یادگار عزیز محمد اقبال لاهوری، شاعر بزرگ و منادی بیداری و بازگشت به هویت خودی، موجب اندوه و تأسف عمیق شد. آن استاد والامقام که حقوق‌دانی برجسته و نویسنده‌ای توانا بود، نقش بسیار مهمی در احیای اثار گرانبهای پدر داشت و در طول سال‌های زندگی خود تلاش بسیاری برای جمع‌آوری و حفظ و انتشار و معرفی آثار علامه اقبال انجام داد.

این‌جانب از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی و عموم استادان زبان و ادب فارسی در ایران، فقدان این شخصیت ارجمند را به خانوادۀ محترم ایشان و جامعۀ فرهنگی و علمی پاکستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای آن شادروان علوّ درجات و رحمت واسعۀ الهی طلب می‌کنم.

غلامعلی حدّاد عادل          
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی
و بنیاد سعدی       

جاوید اقبال یکی از حقوق‌دانان سرشناس پاکستان بود که در کنار فعالیت‌های حقوقی و امر قضا، فعالیت‌های ادبی را نیز دنبال می‌کرد و کتاب‌های را به زبان‌های اردو و انگلیسی و بیشتر در مورد علامه اقبال و شعر او به رشتۀ تحریر درآورده بود. از جملۀ آثار وی می‌توان به کتاب زنده‌رود اشاره کرد که به زندگی و شعر علامه اقبال و خاطرات جاوید اقبال و خانواده‌اش اختصاص دارد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار