مسئول عمران و نوسازی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت:هم اکنون بیش از 60هزار طلبه خواهر درحوزه های علمیه در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،محسن خلج روز سه شنبه در مراسم افتتاح حوزه علمیه خواهران شهر خورموج استان بوشهر افزود: مدارس علمیه ویژه خواهران از سال 1375 و با سفر مقام معظم رهبری به شهرمقدس قم شروع به فعالیت کرد و در این مدت 470 حوزه علمیه ویژه خواهران در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی گفت:در مدت 19 سال فعالیت مدارس علمیه خواهران تاکنون 70 هزار طلبه خواهر فارغ التحصیل شده و در بخش تبلیغ و توسعه معارف دین در کشور مشغول خدمت شده اند.

وی اضافه کرد: از 470 مدرسه علمیه خواهران در کشور 430 مدرسه تحت مدیریت متمرکز مدارس علمیه کشور و40 مدرسه از استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی زیر نظارت مستقیم رهبری اداره می شوند.

خلج به سابقه حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اشاره کرد و افزود: قبل از آمدن آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به این استان تعداد چهار حوزه علمیه خواهران در شهرستان های دشتستان، بوشهر، گناوه و کنگان با 300 طلبه خواهر راه اندازی شده بود، اما پس از این زمان توجه ویژه در این زمینه شده و تعدادمدارس علمیه خواهران استان بوشهر به 10 مدرسه و شمار طلاب خواهر به یکهزار و 500 نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استان بوشهردر زمینه همراهی و انسجام و وحدت مسئولان ارشد استان از جمله استاندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه و هماهنگی و همراهی سایر مسئولان در ساخت و توسعه حوزه های علمیه در کشور مقام اول را کسب کرده است.

خلج گفت: جا دارد از توجه ویژه استاندار بوشهر و فرمانداران شهرستان ها و سایرمسئولان در این زمینه تجلیل شود.

مسئول عمران ونوسازی حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: هم اکنون بیش از32 هزار متر مربع زمین در سطح استان بوشهر برای ساخت 9 مدرسه علمیه خواهران تملک شده و21هزار مترمربع فضای آموزشی ویژه خواهران احدث شده است.

خلج ادامه داد: تاکنون بیش از250میلیارد ریال برای احداث حوزه های علمیه در استان بوشهر هزینه شده که 140میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی و ملی و110میلیارد ریال آن توسط خیرین امور دینی تامین شده است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار