کاهش قیمت جهانی گندم نباید منجر به واردات شود

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: قبل از آغاز فصل کشت دولت بایستی قیمت‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کند.

بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اعلام نشدن به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم اظهار داشت: قبل از آغاز فصل کشت دولت باید قیمت‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کند تا کشاورزان بتوانند در مورد کشت زراعی سال آینده به موقع تصمیم‎‌گیری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون بهای خرید تضمینی به گندم‌کاران پرداخت نشده همواره لازم است که قیمت تمام شده توسط کارشناسان بررسی شود به گونه‌ای که هزینه کشت و معیشت کشاورزان را تأمین کند زیرا سال گذشته آنان از نرخ خرید تضمینی گلایه‌هایی داشتند.

بیرانوند در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع به سبب برخی بحران‌ها و مشکلات اخیر قیمت جهانی گندم پایین‌تر از قیمت تضمینی است که امیدوارم این مسئله منجر به کاهش قیمت تضمینی گندم نشود.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: دولت نباید به سبب کاهش قیمت جهانی گندم به فکر واردات آن باشد زیرا ممکن است این کاهش قیمت مقطعی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
گندم با کیلویی نزدیک 1000 میخرن کشاورز بدبخت هیچ سودی نمیکنه پول شخم زندن و سم و بذر و درو و نگهداریش بده دیگه جه براش میمانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من 8 هکتار گندم دیم دارین سالی 4 تومان درامد داره که 2 تومان هزینه خودش در سال 2 تومان برای خانواده میمانه که حقوق یک ماه کارمندی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
سلام قیمت جهانی گندم کیلویی یک دلار هست .. یعنی 3500 تومان ... جناب بیرانوند از قیمت های جهانی گندم یا بی خبر هستند یا خودشون رو به بی خبری زدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار