جلالی در جمع خبرنگاران:

تصویب برجام آخر کار نیست، شروع کار است/ در بحث موشکی کوتاه نخواهیم آمد

نماینده مردم شاهرود گفت: برجام آخر کار ما نیست،‌ دولت و مجلس باید دقت کنند در آغاز یک راه قرار گرفته‌ایم.

تصویب برجام آخر کار نیست، شروع کار است/ در بحث موشکی کوتاه نخواهیم آمدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در حاشیه نشست علنی امروز چهارشنبه(22 مهرماه) مجلس در جمع خبرنگاران در رابطه با مصوبه روز گذشته مجلس پیرامون تصویب جزئیات طرح برجام، گفت: کشور نیاز به آرامش دارد، در مجلس هم تصمیم گرفته شد و بعد از این تصمیم همه باید به سمت درست اجرا کردن آن بروند.

وی افزود: این تصمیم زمانی تکمیل می‌شود که شورای نگهبان پیرامون آن نظر داده و قانون شود.

جلالی تاکید کرد: برخی‌ها می‌گویند رهبری گفته‌اند مجلس نظر دهد، آنها تصور می‌کنند جمعی از مجلس باید نظر دهد و این غلط است، چراکه مجلس با 161 رای موافق به این طرح رای داده است.

وی اضافه کرد: نباید کش و قوس‌های مربوط به طرح برجام به شکاف تبدیل شود، رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند موضوع هسته‌ای نباید تبدیل به شکاف در درون کشور شود. به همین دلیل مصوبه مجلس هم نباید به شکاف تبدیل شود.

جلالی همچنین در مورد پیامک‌هایی که در بررسی طرح برجام به نمایندگان ارسال می‌شد، اظهار داشت: برخی از این پیامک‌ها بی‌ادبانه بود و حجم آنها تا حدی بود که فشارهایی را به نمایندگان وارد کرد، اما در نهایت نمایندگان این موضوع را تحمل کردند.

جلالی اضافه کرد: در کار پارلمان جر و بحث وجود دارد و  این از خواص کار پارلمانی است، اما زمانی که به یک تصمیم واحد رسیدیم همه باید در آن راستا حرکت کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد:‌ به جای تبدیل کردن مسائل به دعوا و جنجال سیاسی باید همه حواس‌مان برای درست اجرا کردن قانون باشد؛ باید حواس‌مان به دشمنان‌مان باشد، چراکه هیچ تردیدی نداریم در برجام دشمنان ما تبدیل به دوست نمی‌شوند، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در متن و بطن خود اسلام‌خواهی را سرلوحه‌اش قرار داده است. 

جلالی تاکید کرد: اکنون باید در اجرای برجام مراقبت کنیم، برجام آخر کار ما نیست،‌ دولت و مجلس باید دقت کنند در آغاز یک راه قرار گرفته‌ایم، چه موافقین و چه مخالفین همه فرزندان انقلابند و نباید تصور کنیم بی‌اخلاقی می‌تواند جواب دهد.

این نماینده مجلس نهم در پاسخ به سؤالی پیرامون آزمایش موفقیت‌آمیز "موشک عماد"، گفت: ما همواره و حتی در گذشته گفته‌ایم تقویت بنیه نظامی و دفاعی کشور به عنوان یک اهرم بازدارنده است، جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت کشوری را تهدید نکرده است، ما هیچ وقت به دنبال جنگ نیستیم و همواره سیاست‌های انساندوستانه داریم؛ در بحث موشکی کوتاه نخواهیم آمد و آزمایشات موشکی را ادامه می‌دهیم و به دنبال ساخت بمب اتم نیستیم.

نماینده مردم شاهرود همچنین با اشاره به آخرین وضعیت پرونده جیسون رضائیان، ادامه داد: آنها می‌دانند در جمهوری اسلامی ایران قوه قضائیه، قوه مستقل است و بر اساس ضوابط و قوانین داخلی عمل کرده و محاکمه می‌کند. لذا نباید این موضوعات را جار و جنجال سیاسی کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره بر روی استقلال خود پافشاری می‌کند و ملت ایران همواره نشان داده که روی پای خود ایستاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۰۲:۱۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سلام.لطفا دیگر دست از سر برجام بردارید وقتی اسمش را می شنویم ناراحت می شویم،لطفا برخی از مسئولین از توهم برجام خارج شوند،از برکات برجام،پلمپ شدگی چندصد سانتریفیوژ،ریختن سیمان در قلب راکتور،پر کردن چندسالن تحقیقات با خاک،گرانی و تورم چندبرابری،اقتصاد اشفته،بیکاری جوانان تحصیلکرده،اختلاسهای هزاران میلیاردی و...محسن ،دهه شصتی،فوق لیسانس،فرزندایثارگر،بیکار.با تشکر