جلالی:

"کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان" موظف به رسیدگی به برخی رفتارهای اخیر مجلس است

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ضمن انتقاد نسبت به رفتار توهین‌آمیز اخیر برخی از نمایندگان در صحن، کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان را موظف به رسیدگی و ارائه گزارش در این مورد دانست.

"کاظم جلالی" رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بداخلاقی‌های از نمایندگان در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: اساسا توهین و بدخلاقی طبق روایات دینی ما سلاح انسان‌های عاجز است.

نماینده شاهرود تصریح کرد: امروز باید نگران روند نزول اخلاق در جامعه باشیم، در جامعه‌ای با ادعای دین‌مداری اولین گام داشتن اخلاق است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه دینی که مبنای آن اخلاق است بروز اینگونه برخوردها از سوی برخی نمایندگان کار غلطی است، افزود: برخی نمایندگان گمان می‌برند که هدف وسیله را توجیه می‌کند، یعنی از هر ابزاری برای رسیدن به هدف استفاده کرد و این یک نگاه مارکسیستی است.

جلالی در ادامه افزود: آیا می‌توان از ابزار بی‌اخلاقی برای رسیدن به هدف استفاده کرد؟

وی تاکید کرد: برخی تصور می‌کنند به دلیل داشتن تدین می‌توانند در مورد اشخاص دیگر به راحتی قضاوت کرده و توهین کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به اینکه ما باید جامعه را به سمت فضایل و مکارم اخلاقی، سعه صدر، خوشبینی و نشاط پیش‌ ببریم، اظهار کرد: اینگونه بداخلاقی‌ها باید بیشتر توسط مسئولان مورد دقت گرفته و رعایت شود، زیرا مردم الگو و اسوه‌هایشان را براساس حاکمیت و مسئولانشان شکل می‌دهند.

نماینده شاهرود در مجلس ادامه داد: برخی با تصور اینکه یک نماینده هستند و در ازای رأیی که به یک وزیر می‌دهند، می‌تواند شخصیت وی را زیر سوال ببرند، یک وزیر در وهله اول مسلمان و انسان است که باید احترامش حفظ شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: اینگونه رفتارها زیبنده یک جامعه مردم‌سالاری مبتنی بر ارزش‌های دینی نیست و رسانه‌ها نیز باید به توسعه اخلاق دینی در جامعه کمک کنند.

جلالی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اینکه مجلس نیز باید تحا نظارت قرار داشته باشد، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مجلس با تصویب قانون و انتخاب تعدادی از نمایندگان کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان را در مجلس تشکیل داد.
 
وی ادامه داد: همکاران ما باید در این کمیته بر اساس قانون جدی‌تر با بداخلاقی‌ها برخورد کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خاطرنشان کرد: بارها و بارها شاید بدترین ادبیات از سوی برخی نمایندگان در داخل کمیسون‌ها و صحن مجلس با نمایندگان و افراد دیگر بوده‌ام که باید مورد پیگیری این کمیته قرار گرفته و گزارشی را به مجلس ارائه کند.

شایان ذکر است؛ بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی که مقرر کرده "هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌ اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو‌ ماه تا دو سال محکوم خواهد شد".
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار