جان کربی: آمریکا اقدامات ایران در منطقه را زیر نظر دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشینگتن چشمان خود را در برابر اقدامات ایران در منطقه نبسته و همه ابزارهای برخورد با این کشور را در دست دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران گفت: توافق هسته ای که به تازگی با ایران حاصل شد هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را دنبال می کرد که این هدف را هم محقق می کند و اینکه برخورد با ایران بدون سلاح هسته ای به طور قطع برای منطقه و متحدان آمریکا بهتر است.

وی افزود: نکته دیگری که باید بگویم اینکه هیچکس چشم خود را به اقدامات بی ثبات کننده ای که ایران نشان داده است در منطقه قادر به پیگیری است نبسته است و نخواهد بست.  ما ابزارهایی در سطوح مختلف در دست داریم تا همچنان با شبه نظامیان و فعالیت های بی ثبات کننده ایران برخورد کنیم.

خبرنگار درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان با توجه به شرایط کنونی منطقه پرسید و کربی پاسخ داد: سیاست در وزارت خارجه آمریکا ادامه بهبود مناسبات با دولت افغانستان است. آنچه در تلاش برای دستیابی به آن هستیم، مناسباتی عادی تر با کشور افغانستان است که تنها به مسایل امنیتی محدود نباشد و این مسئله ای است که محور تمرکز جان کری وزیر خارجه آمریکا خواهد بود.

حضور نیروها در افغانستان اینکه تعدادشان چقدر باشند و چه مدت در این کشور باقی بمانند مسئله ای مربوط به فرمانده کل نیروهای آمریکایی است و این مسئله با مشورت را فرماندهان نظامی محقق خواهد شد.

جان کربی درباره نگرانی های ترکیه درباره دادن سلاح به کردهای سوریه گفت: آنچه مشخص است اینکه ترکیه همچنان به ابراز نگرانی درباره کرد های سوریه ادامه می دهد و آمریکا به گفتگوهای خود با ترکیه در این باره ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: با این حال آنچه در حال حاضر تمرکز ائتلاف آمریکا و شصت کشور دیگر در سوریه است مبارزه با داعش است و ما به حمایت مناسب از گروههای ضد داعش در سوریه ادامه می دهیم با این حال درباره سلاح هایی که گفته شده است به شبه نظامیان سوری داده شده است، به نظر من پنتاگون به طور مشخص اعلام کرده است این سلاح ها را به چه کسی داده است و اینها دقیقا چه سلاح هایی بوده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار