کربی: عربستان حقوق جهانی بشر را محترم بشمارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از دولت عربستان سعودی خواست که حقوق جهانی بشر و تعهدات بین المللی خود را محترم بشمارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، جان کربی در نشست خبری روز سه شنبه خود در وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره انتخابات پارلمانی در ترکیه گفت: همانطور که قبلا هم گفته ایم، دمکراسی ترکیه برای ما مهم است، ما همانطور که در کشورهای دیگر درباره انتخابات دمکراتیک صحبت کرده ایم می خواهیم شاهد انتخابات آزاد و منصفانه و معتبر در ترکیه باشیم.

جان کربی افزود: ما همچنان مصرانه از مقامات ترکیه می خواهیم که تضمین کنند اقدامات آنها مطابق با ارزش های جهانی و دمکراتیک و مطابق با ارزش هایی است که در قانون اساسی ترکیه تصریح شده است.

این اصول شامل روند قانونی مناسب ، آزادی اجتماعات و دسترسی به اطلاعات است. ما همچنان می گوئیم که از جنبه حق دسترسی به رسانه آزاد و آزادی اجتماعات همان نگرانی هایی را داریم که در گذشته داشتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه این نشست خبری گفت: من نمی خواهم درباره تاثیر انتخابات ترکیه بر این روندها صحبت کنم. ما نگرانی خود را مطرح کرده ایم و همچنان نیز به صورت خصوصی و علنی این نگرانی ها را بیان می کنیم. روشن است که مسیر دولت ترکیه مسیری است که مردم ترکیه درباره آن تصمیم می گیرند نه اینکه آمریکا بخواهد از این تریبون چیزی را به آنها دیکته کند.

در ادامه این نشست خبری خبرنگاری درباره سرنوشت وبلاگ نویس سعودی پرسید و گفت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی در عربستان سعودی بوده است. پرسش من این است که آیا این پرونده و به طور کل موضوع حقوق بشر در دیدارهای جان کری با مقامات سعودی مطرح شد؟

جان کربی در پاسخ گفت: ما به طور معمول موضوعات مورد نگرانی خود را درباره حقوق بشر بیان می کنیم. تمرکز گفتگوهای روز شنبه اول از همه روی وضعیت سوریه بود. روشن است که ما عمیقا نگران این پرونده هستیم. ما همچنان از دولت عربستان سعودی می خواهیم که حقوق جهانی بشر و تعهدات بین المللی خود را محترم بشمارد.

وی افزود: ما همچنین از عربستان سعودی می خواهیم که دادرسی های منصفانه و شفاف را در مورد این پرونده و همه پرونده ها تضمین کند.

خبرنگار گفت: پس موضع شما این است که شلاق زنی مناسب نیست. جان کربی گفت: دیدگاه ما هیچ تغییری نکرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
وقتی رابطت با آمریکا خوب باشه این میشه که عربستان رو هنوز به خاطر حقوق بشر تحریم نکرده اند
آخرین اخبار