تنش در روابط تل‌آویو و واشینگتن؛

وزير صهيونيست، رفتار وزارت خارجه آمريکا با رژیم صهیونیستی را خصومت‌آميز خواند

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از وزارت خارجه آمریکا به سبب «پذیرش دروغ ها»‌ درباره استفاده غیرمنطقی این رژیم از زور انتقاد کرد.

وزير صهيونيست، رفتار وزارت خارجه آمريکا با رژیم صهیونیستی را خصومت‌آميز خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کانال 7، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از وزارت خارجه آمریکا به سبب «پذیرش دروغ ها»‌ درباره استفاده غیرمنطقی این رژیم از زور در مقابله با «تروریسم» انتقاد کرد. 

گیلاد اردان در گفتگو با رادیو ارتش گفت: درحالی که انتظار می رود آمریکا درباره خشونت در منطقه پاسخگو باشد «بسیار عجیب است وزارت خارجه آمریکا دورغ هایی که به جای حقیقت به آنها ارائه می شود بدون بررسی و تحقیق می پذیرد، در حالی که ما همه شواهد را درباره حقیقت این ادعاها داریم.» 

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت:«بدون بررسی تک تک گزارش ها، گزارش هایی درباره فعالیت های امنیتی مشاهده کرده ایم که نشانگر زیاده روی در استفاده از زور است.»

 کربی افزود:«نمی خواهیم چنین چیزی را هیچ کجا مشاهده کنیم. نمی خواهیم چنین چیزی را در کشور خودمان شاهد باشیم. بنابراین، بله، نگران این موضوع هستیم. همواره نگران گزارش های معتبر درباره زیاده روی در استفاده از زور در برخورد با غیرنظامیان هستیم و به طور مستمر در این باره ابراز نگرانی کرده ایم.»

کربی گفت وزیر خارجه کری به زودی به منطقه سفر خواهد کرد و از اسرائیل و فلسطینی ها خواست مذاکره را از سر بگیرند. 

این در حالیست که اردان در واکنش به اظهارات کربی گفت: رژیم صهیونیستی هیچگاه در استفاده از زور زیاده روی نکرده است و پلیس مزاحم مردم بی گناه نمی شود و وقتی پلیس یا شهروندی صهیونیست دست به اقدام می زند، هدفش حفظ جانش در چارچوب قانون است!

اردان درباره اظهارات اخیر رئیس تشکیلات خودگردان مدعی شد: اگرچه اسرائیل مایل بود مذاکره با عباس را از سربگیرد، اما حالا مشخص نیست چنین چیزی چگونه میسر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار