معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

تغییر رویکرد در باز‌آفرینی شهری / شهرها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر شهرهای از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و ضروری است که سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان برای مقوله زندگی در شهرها اندیشه‌های نو داشته باشند.

تغییر رویکرد در باز‌آفرینی شهری / شهرها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در همایش رویداد اولین جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری گفت: موضوع نشست امروز کیفیت زندگی در شهرها است که در حال حاضر شهرها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

وی افزود: این موضوع در همه مجامع مورد بحث است و ضرورت دارد که سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و طراحان برای توجه به مقوله کیفیت زندگی در شهرها اندیشه‌هایی داشته باشند.

ایزدی تصریح کرد: راه‌ حل‌ها و سیاست‌هایی که تا این لحظه مورد عمل بود اگرچه حاصل تلاش و زحمت دولت، شهرداری‌ها، مجامع تخصصی است ولی متاسفانه به دلیل رویکرد پروژه محور بودن کارآمدی لازم را نداشت.

وی ادامه داد: ضروری است تغییر رویکرد در این عرصه مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی دستور کار شهری جدیدی را در مسیر برنامه‌های خود قرار دادند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با این تغییر رویکرد نسبت به مسائل و مشکلات راه‌ حل‌هایی کارآمدتر از گذشته دست پیدا کنیم.

ایزدی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در همین راستا انجام شده توجه به شاخص‌های کیفیت است که باید مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ‌سازی شود.

وی ابراز داشت: اساسا امروزه دستور کار شهری جدید نگاهی نو به مسائل شهری است که همزمان می تواند مسائل اقتصادی و زیست محیطی و فضای کاری را هم زمان مورد بررسی قرار دهد لذا این ترکیب می تواند برای رفع مشکلات راه کارهایی را فراهم کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: امیدواریم در سالهای آینده این جریان را به همت ارگان‌های غیر دولتی دنبال کنیم تا منشا جریانی باشد که انتظار داریم، یعنی به تدریج در اقدامات و تجاربمان کیفیت‌ها نمود پیدا کند و برای تعالی و ترقی در برنامه‌های آتی انگیزه‌ی لازم را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهری ، اقتصادی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار