انتقاد از کیفیت نامطلوب درمان سوختگی / بی‌رغبتی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در راه اندازی تخت درمان سوختگی

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دلیل هزینه‌های بالای درمان بیماران مذکور،‌ بیمارستان‌های خصوصی و برخی از بیمارستان‌های دولتی رغبتی به راه اندازی تخت‌های سوختگی نداشته و تخت‌های درآمدزا را در اولویت قرار می‌دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرحمان رستمیان با بیان این که ضریب اشغال تخت برای برخی از بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی کشور 50 درصد است، گفت: با این وجود این مراکز به خاطر هزینه بر بودن درمان سوختگی و تعرفه بالای آن هیچ گونه تمایلی به راه اندازی تخت‌های مجهز سوختگی ندارند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که اعتبارات حوزه درمان باید اولویت‌بندی شوند، ادامه داد: تعداد اندک تخت‌های مجهز برای درمان سوختگی نیاز بیماران را برطرف نمی‌کند؛ لذا لازم است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتبارت حوزه درمان را به نحوی مدیریت کند تا به مجموعه‌هایی که کمبود منابع مالی دارند بودجه بیشتری اختصاص داده شود.

رستمیان با اشاره به این که درمان سوختگی هزینه‌بر است،‌ گفت: به خاطر هزینه‌های بالای درمان بیماران مذکور،‌ بیمارستان‌های خصوصی و برخی از بیمارستان‌های دولتی راه اندازی تخت‌های بیماران سوختگی را در اولویت قرار نمی‌دهند.

برخی از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی راه اندازی تخت‌های درآمدزا را در اولویت قرار می‌دهند

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این که برخی از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی راه اندازی تخت‌های درآمدزا را در اولویت قرار می‌دهند، افزود: لازم است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مراکز را به نحوی تشویق کند که بخش‌هایی را به بیماران سوختگی اختصاص دهند، چرا که اغلب آن‌ها تعداد زیادی از تخت‌های خود را به علت درآمدزایی بیشتر در اختیار بخش قلب یا جراحی قرار می‌دهند، در حالی که بیمارستان‌های دولتی باید با رعایت عدالت اجتماعی به فکر جان بیماران باشند.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: به خاطر بی‌رغبتی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در خصوص راه اندازی تخت‌های مخصوص بیماران سوختگی،‌ لازم است وزارت بهداشت با صدور ابلاغیه‌ای این مراکز را مجبور به راه اندازی تخت‌های سوختگی کند.

وی از تعداد اندک تخت‌ها و مراکز مجهز سوختگی در کشور انتقاد و تصریح کرد: مراجعه بالای بیماران سوختگی به مراکز درمانی باعث شده که همیشه تخت‌های سوختگی اشغال و در نحوه رسیدگی به این بیماران خلل وارد شود، حتی در مواردی منجر به مرگ بیمار شود؛ بنابراین لازم است وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در جهت رفع مشکلات بیماران سوختگی تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

در کنترل و کاهش عفونت‌های سوختگی عملکرد خوبی نداریم

رستمیان با بیان این که در کنترل و کاهش عفونت‌های سوختگی عملکرد خوبی نداریم، گفت: با توجه به این که کیفیت درمان بیماران سوختگی در کشور پایین است؛ لذا باید در راستای افزایش کیفیت درمان سوختگی، کاهش عفونت‌ها و نحوه رسیدگی به بیماران مذکور به صورت جدی اقداماتی دردستور کار قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت مراقبت صحیح از بیماران سوختگی تاکید و خواستار رسیدگی بیشتر به آن‌ها شد.

وی با اشاره به این که بیماران سوختگی بعد از درمان اولیه و ترخیص از بیمارستان نیاز به جراحی‌های متعدد پوستی دارند، گفت: در همین راستا به خاطر هزینه‌های بالا باید از این بیماران حمایت بیشتری صورت گیرد و نیاز این بیماران تامین شود.

ضرورت حمایت بیشتر سازمان‌های بیمه‌گر از بیماران سوختگی

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت بیشتر سازمان‌های بیمه‌گر از بیماران سوختگی و همچنین حمایت  بیشتر دولت از بیماران سوختگی شد.

ایجاد بیمارستان‌های مجهز سوختگی در مراکز استان‌ها الزامی است

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر ضرورت ایجاد بیمارستان‌های مجهز سوختگی در مراکز استان‌ها تاکید و تصریح کرد: متاسفانه نبود مراکز درمانی مجهز سوختگی در برخی از شهرستان‌ها و استان‌ها موجب می‌شود که برخی از بیماران به دلیل تشدید عفونت‌ها جان خود را از دست داده یا برای ادامه درمان به پایتخت مراجعه کنند که در این صورت خانواده آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند لذا امیدواریم ایجاد بیمارستان‌های مجهز سوختگی در مراکز استان‌ها مورد توجه دولت قرار گیرد تا بیماران مذکور بدون نیاز به اعزام به تهران یا استان‌های دیگر در کمترین زمان ممکن در شهر و استان خود مراحل درمان را طی کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.