رابرت گيتس برنامه آمريکا را برای آموزش مخالفان سوری "پوچ" خواند

وزیر دفاع پیشین آمریکا اعلام کرد برنامه دولت این کشور برای آموزش معارضان مسلح سوری، برنامه‌ای پوچ و نامعتبر است که کارایی ندارد.

رابرت گيتس برنامه آمريکا را برای آموزش مخالفان سوری به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رابرت گیتس، وزیر دفاع پیشین آمریکا، اعلام کرد برنامه این کشور برای آموزش شورشیان سوری که واشنگتن شکست آن را اعلام کرد، برنامه ای پوچ و نامعتبر بود. وی همچنین خواستار برقراری منطقه امنیتی در سوریه شد.

گیتس در مصاحبه‌ای، که پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد :« من فکر می کنم طرح آموزش افراد ( خارج از سوریه ) و فرستادن آنها به داخل خاک سوریه ، طرحی پوچ و نامعتبر باشد. این طرح کارکرد خوبی ندارد.»

دولت اوباما که مجبور شد شکست سخت برنامه خود برای آموزش معارضان به اصطلاح میانه رو در سوریه را اعلام کند هفته گذشته اعلام کرده بود به این برنامه پایان خواهد داد و از این پس بر ارسال سلاح برای گروه های منتخب سوریه متمرکز خواهد شد.

طرح آموزش و تجهیز معارضان سوری، که واشینگتن آن را اوایل سال با هزینه ای 50 میلیون دلاری آغاز کرد ،‌ قرار بود 5000 معارض مسلح سوری را در سال برای مبارزه با داعشی ها در سوریه شامل شود . اما این طرح شکستی واقعی بود و فقط موجب آموزش دهها نفر از جنگجویان شد.

گیتس، که در دوره ریاست جمهوری اوباما و رئیس جمهوری قبلی آمریکا یعنی جرج دبلیو بوش وزیر دفاع بود، اعلام کرد مشارکت آمریکا در مناقشه سوریه باید محدود باقی بماند و با اعزام نیروی زمینی به این کشور مخالفت کرد.

وی افزود :«تنها راه جلوگیری از این موج انسانی و این ‌فاجعه انسانی ایجاد نوعی منطقه امنیتی است و من فکر می کنم این طرح عملی است.»

گیتس همچنین اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به نظامیان بی اعتماد است و این مسئله به ویژه در خصوص افغانستان صدق می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار