مقام نظامی روس: تاکنون بیش از 380 موضع داعش را هدف قرار داده‌ایم

ارتش روسیه از آغاز مداخله نظامی خود در سوریه به بیش از 380 موضع گروه تروریستی داعش حمله کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "ژنرال آندری کارتاپولوف،" فرمانده عملیات روسیه در سوریه اعلام کرد ارتش روسیه از آغاز مداخله نظامی خود در سوریه در سی ام سپتامبر،‌ به بیش از 380 مواضع گروه تروریستی داعش حمله کرده است.

این مقام بلندپایه نظامی روس در مصاحبه ای طولانی با روزنامه روسی "کومسومولسکائیا پراودا" 
اعلام کرد:«از آغاز عملیات،‌ ما 600 سورتی پرواز انجام داده ایم. بیش از 380 هدف داعش را مورد حمله قرار داده ایم.»

این ژنرال روس اعلام کرد: «ما از شماری از امکانات فنی،‌ تاکتیکی و ارتباطاتی برای انتقال مخفیانه سلاح های روسیه به سوریه بهره بردیم.»

وی گفت آمریکا هیچ یک از این سلاح ها را مشاهده نکرد.

این ژنرال روس توضیح داد:«برای دولت آمریکا پذیرفتن این مسئله که این دولت نمی تواند این مشکل را بدون روسیه حل وفصل کند تحقیر آمیز است و به این دلیل واشینگتن نخواست به مرکز هماهنگی و تبادل اطلاعات نظامی که روسیه،‌ ایران،‌ عراق و روسیه در بغداد ایجاد کرده اند،‌ بپیوندد.

این مقام بلند پایه روس در خصوص اهداف حملات هوایی که روسیه آن را اهداف داعش معرفی می‌کند اما اروپا و واشینگتن مسکو را متهم می کنند که حملات خود را به شورشیان میانه رو متمرکز کرده است،‌ اطمینان داد روسیه به طور مداوم از مجموع امکانات شناسایی بهره می برد.
وی گفت :«اوضاع در محل برای ما پنهان نیست.»

این مقام بلند پایه نظامی روس تاکید کرد:« ما در دل تروریست ها ترس انداخته ایم و مواردی را از رها شدن مراکز نظامی داعش مشاهده کرده ایم. همانگونه که یک ژنرال روس اعلام کرد اقدام ارتش روسیه امنیت را به کودکان سوری بازگرداند.»

ژنرال کراتاپولوف تاکید کرد:« برعکس،‌ ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا تاسیسات زیربنایی را هدف قرار می دهد و این مسئله زندگی افراد را غیرقابل تحمل می کند اما داعش را تضعیف نمی کند.»

وی افزود: «حملات ائتلاف آمریکا نوعی نمایش و شبیه سازی از حملات هوایی است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، این مقام نظامی روسیه سرانجام اعلام کرد موافق تاسیس پایگاه بزرگ دیگر روسیه در سوریه است که هم از ظرفیت های تاسیسات تدارکاتی بندر طرطوس استفاده خواهد کرد و هم از فرودگاه لاذقیه که هواپیماها و بالگردهای روسیه در آنجا مستقر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار