گفت‎وگوی اختصاصی فرزندان شهید همدانی با باشگاه خبرنگاران:

چرا درخواست یک فرزند شهید را رد کردید/روایت فرزندان "ابو وهب" از پدر

فرزندان سردار شهید همدانی باشرکت در گفت‎وگوی اختصاصی به شرح خاطراتی از پدر عزیزشان پرداختند.

وهب و محسن همدانی پسران سردار شهید حاج حسین همدانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان که در منزل آن شهید بزرگوار برگزار شد به ذکر خاطراتی از پدر پرداختند. 

روایت پسران ابووهب از پدر

وهب پسر ارشد شهید همدانی گفت: تابستان امسال بود که به مشهد رفتیم، من خیلی دوست داشتم که با پدر به زیارت بروم. برایم جالب بود؛ چندین بار که به حرم امام رضا (ع) رفتیم، پدر جای بخصوصی را برای زیارت انتخاب می‌کردند. علت را جویا شدم اما پدرم از پاسخ گفتن طفره می‌رفت. بعدها فهمیدم آن جای بخصوص، جایی بود که پدرم به همراه همرزم قدیمی خود،‌ شهید علی صیاد شیرازی به آن جا می‌رفتند و پدر با رفتن به آن مکان برای زیارت خاطرات خود و یار قدیمی‌اش را مرور می‌کرد.

محسن پسر دوم خانواده همدانی گفت: پدرم به خانواده‌های شهدا و علی‌الخصوص فرزندان شهید، اهمیت بسیار زیادی می‌داد. یادم می‌آید شبی قرار بود یکی از فرزندان شهدا با پدر تماس بگیرد. انتظار پدر به درازا کشید و آن شخص تماس نگرفت. پدر به علت خستگی زیاد، به خواب رفت.

روایت پسران ابووهب از پدر
وی ادامه داد: زمانی که پدر خواب بود، فرزند شهید یاد شده با تلفن همراه پدر تماس گرفتند که من تلفن را جواب داده و گفتم که إن‌شاالله فردا با سردار صحبت خواهید کرد. هنگام صبح که پدر بیدار شدند، به بنده گفتند آیا آن شخص تماس نگرفتند؟ بنده پاسخ گفتم چرا، اما شما خواب بودید و من صحبت با شما را به امروز موکول کردم. سردار به شدت خشمگین شدند که چرا درخواست این فرزند شهید را رد کردید، شما حق چنین کاری نداشتید. این فرزندان شهید بر گردن ما حق دارند.

محسن همدانی خاطرنشان کرد: یادم می‌آید که آن روز پدر برخورد بدی با من داشت. 

روایت پسران ابووهب از پدر

وهب همدانی پسر حاج حسین همدانی در پایان با اشاره به حضور گسترده مردم تهران و همدان در تشیع پیکر سردار شهید حاج حسین همدانی عنوان کرد: از همه مردم عزیز و شهیدپرور تهران و همدان تشکر می‌کنم که ما را تنها نگذاشتند و ما را در تشییع پیکر پدرم همراهی کردند. همچنین تشکر ویژه‌ای از مقام معظم رهبری دارم که با پیام خود باعث دلگرمی خانواده ما شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
ای سردار عزیز ای حبیب مولایمان سید علی روحت شاد و ان شاء الله راحت را ادامه خواهیم دادما هم یک جان ناقابل داریم برای این نظام مقدس که خون ها داده شد تا به ثمر بنشیند
ای فرزندان شهید همدانی قدر خودتان را بدانید و دشمن با لباس های مختلف سراغتان خواهند آمد مواظب خود باشید که البته سراغ خیلی ها رفته اند
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
من دستبوس تمام فرزندان شهدا هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
امیدوارم مردم و دولت قدرشناس خون این بزرگواران باشند و برای پیشرفت کشور تلاش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
با سلام
این مسئله که به یاد شهدا و فرزندان شهدا باشیم واقعا کمترین کاری است که نظام مقدس جمهوری اسلامی می تواند برای فرزندان شهدا که یادگاران شهیدان در بین ما هستند بکند. بنده خودم در دوران تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه فردوسی دوست بسیار عزیزی داشتم که ایشان سید و از فرزندان شهدای نگ تحمیلی بود. اما ایشان به حدی بزگوار بودند که ما به طور غیر مستقیم متوجه شدیم که فرزند شهید هستند. هیچ گاه از نظام طلبی نداشته و ندارند. اما متأسفانه ایشان بعد از گذشت دوسال از فراغت از تحصیل خود در مقطع دکتری به دلیل روحیه خاصی که دارند نتوانسته اند در بازار کار جذب شوند و از طرفی به دلیل تواضعی که نشان می دهند درخواست عضویت هیأت علمی ایشان در دانشگاه که واقعا هم از لحاظ علمی و نیز عقیدتی صلاحیت ایشان ثابت شده است، هنوز به جایی نرسیده است و ایشان در شرایط مناسبی به سر نمی برند. به خدا بنده هم به خاطر رضای خدا شاید بهترین موقعیت را همین جا دیدیم که شاید مسئولی این مطلب را پیگیری کند. اگر لازم شد شماره تماس ایشان را از طریق ایمیل در اختیار خواهم گذاشت.
-
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
رحمت خدا بر سر لشگر شهید همدانی بحق که شهادت زیبنده ات بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
سلام من هم فرزند شهید هستم ،فرزندی که حتی پدرش رو هم ندید.یک خواسته از مسولین دارم اما هیچکدام هنوز جوابی به من ندادن فقط شعار جوابگو نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
خیلی بد تیتر میزنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
سردار متعلق به کل ملت است وما هم هستیم روحش شاد راهش پر رهرو الهی امین .درود بر فرزندان سردار همدانی وحاج قاسم که انتقام سردار شهید را خواهد گرفت مرگ بر داعش وکفار وامریکا واسرائیل نجس وال خلیفه وال سقوط چقدر کفار داریم همه محو میشن به حق خون شهدا وامام حسین علیه السلام .همدان .قربانی
آخرین اخبار