ربیعی: طرح نظام سلامت باید بیمه شود

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: برای مبارزه با فقر درمان و بی عدالتی در حوزه درمان باید طرح نظام سلامت را بیمه کنیم.

ربیعی: طرح نظام سلامت باید بیمه شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص رسیدن به موفقیت در طرح سلامت  اظهار کرد: طرح نظام سلامت باید بیمه شود و محقق شدن این امر نیازمند افزایش هوش سازمانی ، تغییر و تحولات محیطی است.

وی در ادامه افزود: طرح بیمه سلامت با استفاده از دانش ذهنی که  از قبل در بیمه سلامت وجود داشت پیش رفت اما در صورت رسیدن  موفقیت بیشتر باید حساسیت سازمان را بالا ببریم و با هر پدیده‌ جدیدی که روبرو می‌شویم چاره اندیشی کنیم که در این زمینه اعضای هیئت مدیره نیز باید مدام نظام رصد طرح را مد نظر قرار دهند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت، سازمان کارپردازی‌ و حسابداری نبوده و سازمانی است که در نظر دارد خدمت را خرید کند که در این زمینه حتما باید با تمام مقاومت‌هایی که  وجود دارد حساسیت‌ سازمان را در جهت ارتقاء سلامت افزایش داد و در حقیقت هدف بیمه، مبارزه با فقر درمان وبی عدالتی در حوزه درمان تعریف می‌شود.

وی با اشاره به توانمند سازی افراد بیمه شده گفت: افراد باید به جایی برسند که هم بیمه اجتماعی و هم بیمه درمان داشته باشند و در واقع با دارا بودن دو نوع دفترچه بیمه توأمان با فقر درمان مبارزه شود.

ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر یازده میلیون بیمه شده در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: در بخش دولتی بیش از 85 درصد بستری‌ها توسط دولت تامین می‌شود اما در درمان‌های سرپایی بر عکس بوده و در این زمینه اکثر مردم برای درمان با سرپایی به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند که با این اوصاف خرید با بخش خصوصی نیز باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار